• Paniksmurfen

Fondvägg i vinkel?

undrar om det blir snyggt att tapetsera "fondvägg" i vinkel.. alltså på två av väggarna i ett rum.. vårt vardagsrum sitter nämligen ihop med hallen och då måste man nästan köra med samma tapeter där också eller? Har hittat en mörkgrå tapet med stora svarta snirklar som jag tänkte ha som fondtapet och sen en tapet i rött på resterande väggar.. tänkte ha den svarta tapeten bakom soffan.. kan man ha den även på en av väggarna som går ut mot hallen?

• Svar på tråden Fondvägg i vinkel?
  • CeeJay

Jag har min fondvägg i köket på två väggar. Det kändes mest naturligt att ha så. Har ingen bild på själva vinkel tror jag, ska kika och se efter

• CeeJay

Har lagt in en bild på den delen av köket som har tapet på två väggar. Nu ser du ju inte att det är annan färg på de andra väggarna men det kanske hjälper dig liiite

• Paniksmurfen

jätte fuint ceejay.. vad har du för färg upptill? någon fler med åsikter om detta? funkar det eller tycker ni att det blir konstigt?

• CeeJay

Vad menar du med färg upptill?

Paniksmurfen skrev 2008-05-08 09:01:05 följande:
    jätte fuint ceejay.. vad har du för färg upptill? någon fler med åsikter om detta? funkar det eller tycker ni att det blir konstigt?
  • Yrslan

Det blir jättefint men håll upp tapeten mot två väggar först så ser du. Dottern har så i sitt rum, vi upplevvde att det skulle kännas lite trist och tomt med bara en vägg tapet när vi höll upp en våd mot den vägg vi tänkt tapetsera i och med att den inte syntes från hallen. Vi blev jättenöjda över att vi valde två väggar istället för en

• mrsbygg

vi har ett "fondhörn" i vårat vardags rum...bara kika i galleriet...

• Paniksmurfen

tapet på övriga väggen??

• mrsbygg
    Paniksmurfen skrev 2008-05-09 09:06:04 följande:
    tapet på övriga väggen??
    frågar du mig?

vi har en vit tapet på övriga väggarna i vardagsrummet.
    Sen har vi samma fondtapet i hallen på en vägg, sen samma vita tapet på resterande väggar...
  • CeeJay

Vi har målat i grått på resterande väggar men en vägg med träpanel är vit.

Paniksmurfen skrev 2008-05-09 09:06:04 följande:
    tapet på övriga väggen??
  • Paniksmurfen

jaha ok.. tror ni att det är bättre att välja en riktigt ljus tapet på resterande väggar.. jag funderar på en tapet i röd nyans.. tror ni det blir för mörkt? jag har fönster på tre av väggarna i vardagsrummet..

• mrsbygg

beror la på va möblerna har för färg i övrigt oxå.

men annars ta bara det som du tycker é snyggt! vet juh inte allt hur tapeterna du tänkt dig ser ut så det är svårt att få upp en riktig bild i huvet..

• Paniksmurfen

Tapeterna är som jag beskriver det längst upp.. Funderar på om man kan ha rött eller om det är bättre och köra någt mer neutralt u typ grått upptill?

• mrsbygg
    Paniksmurfen skrev 2008-05-09 09:55:48 följande:
    Tapeterna är som jag beskriver det längst upp.. Funderar på om man kan ha rött eller om det är bättre och köra någt mer neutralt u typ grått upptill?
    upptill?

jag tycker nog heldre något neutralt då är det även lättare att möblera till osv. sen är dt bara att inreda med röda detaljer kanske som kuddar osv...
  • Paniksmurfen

ok.. kan nog vara så.. kolla just på boråstapeter där man kan testa olika kombinationer och det såg rätt dystert ut med det röda upp till.. kanske är bättre med något ljust.. Kanske ett alternativ är att köra den samma tapet fast i vitt på de övriga väggarna eller rosa var också snyggt till det svarta men jag är osäker om det matchar möblerna..

Svar på tråden Fondvägg i vinkel?