present på ett release?
En kompis till oss är författare och släpper sin bok i dagarna. Vi ska på releasen och tanken slog mig....har man med sig någon present dit? isåfall vad?
En kompis till oss är författare och släpper sin bok i dagarna. Vi ska på releasen och tanken slog mig....har man med sig någon present dit? isåfall vad?
ojoj, hjälp! Samma problem här...puff puff
En blomma? En fin penna? En flaska champagne?
bra förslag!!!
Frågan är dock om man verkligen tar med sig nåt?! Känns lite larvigt att komma med en present om det inte är någon annan som gör det. Då skulle ju tex en blomma verkligen stå ut!
Man kanske inte gör sånt på releasepartyn...?
Nä vet inte. Men jag skulle nog bli hemskt glad i alla fall om det var mitt kalas. Man brukar ju ge blommor på premiärer, vernissage, etc så det borde ju vara shysst med något litet. Om det är en god vän så kan man ju ge det lite mer privat också, ta personen åt sidan och säga kom så öppnar vi den här flaskan bubbel ihop eller nåt.
Köp en present som du lägger i en stor handväska du har med dig. Om andra ger presenter gör du detsamma, om ingen annan gör det behåller du presenten i väskan och går och byter den dagen efter
Den tanken slog mig också!
men då går blomma (och ev vinflaska) bort!