• Janssonkatten

Egypten?

Funderar på att ta en tvåveckorssemester till Egypten i sommar. Någon som har erfarenhet därifrån?
    Har en man som har väldigt svårt att sitta still, som hela tiden ska göra saker och fara på sevärdheter. Finns aktivering för en man som han där i två veckor?

• Svar på tråden Egypten?
  • decimeter

Ni kan ju åka på en kortare Nilenkryssning,besöka kairo och Egyptiska museét,Giza och pyramiderna,luxor och Konungarnasdal och så ge er ut på snorklingsturer,vilket är så fantastiskt att i allafall jag skulle kunna gåra det varje dag! I övrigt kan ni åka på jeepsafari och besöka beduinläger,rida på kameler och shoppa i städerna!
    Jag är rstlös och jag ääälskade Egypten när vi var där sist. Nu ska vi tillbaka till hösten -längtar!

• Janssonkatten

tusen tack för tipsen!

Åkte ni på en chartrad resa? isåfall med vilket bolag?

• decimeter

Ja. vi åkte med fritidsresor till Hurghada.
    Vi kommer denna gång att åka med Ving till Makadi bay. Det finns nog inte så mycket att göra mer än sol,bad och snorkling i Makadi Bay,men man kan ju ta sig därifrån(fast denna gång är vi ute efter romantiken och tvåsamheten,det är vår sena bröllopsresa). Resebolagen anordnar utflykter som man kan boka innan och på plats. Annars kan man hitta lokala arrangörer där om man är lite modig,det gjorde vi med snorklingen förra gången,men kairo bokade vi via fritidsresor.
    Kolla gärna in de fina hottelen i Makadi på Ving.
    Lycka till.

• Janssonkatten

ska kolla med en gång =)

• Janssonkatten

det gick inte att få fram några hotell där under den perioden vi ska åka.

• decimeter

Prova på fritidsresor. Det kanske är slut den perioden.
    Eller så har de inga resor då av annat själ. Är det i Juli? har hört att vissa inte arrangerar då p.g.a värmen,men fritidsresor har.

• Janssonkatten

ne juni ska vi åka. ska kolla på fr

• Majsan71

Var i Makadi i juni förra året och i Sharm el sheik i januari i år och har förälskat mig i Egypten Upplever att det var bättre i Hurghadaområdet än i Sharm men det är som sagt min åsikt. Är fortfarande helt salig efter turen till Luxor så det tycker jag absolut att ni ska satsa på. Det blir otroligt varmt där och vi hade 46 grader plus när vi kom dit på morgonen och fram på dagen svettades jag så att det droppade från klänningen Men en otrolig upplevelse var det verkligen!

Sen har vi snorklingen som är helt fantastisk och tycker man att det är kul kan man med lätthet "snorkla bort" två veckor

Svar på tråden Egypten?