Rabattkodstråden
Måste man betala med sitt lindex-kort för att kunna utnyttja rabattkupongerna?
Måste man betala med sitt lindex-kort för att kunna utnyttja rabattkupongerna?
Jag förstår inte hur Lindex har _tänkt_ att kupongen ska fungera? Man kan skriva ut den själv hur många gånger man vill (inga begränsningar i PDF:en), man behöver inte handla för en viss summa? VAD är haken?
Men det är ju just det jag undrar, varför de vill _ge_ bort grejer? Man kan ju handla en massa/ en massa gånger utan att egentligen betala så mycket själv. Det är ju stor skillnad med exv kappahls 25%-kuponger då man måste lägga ut pengar själv.
Ja, det är den jag menar. Ja, det måste ju vara meningen att den ska funka som ICA:s eller HM:s värdecheckar (man får den för att man _redan_ har handlat mycket, och man bara använda den en gång). Lindex borde väl spärra denna PDF så att man bara kan öppna den en gång. inte mig emot dock...
Jag är nyfiken på vad ni har fått för reaktion när ni har handlat med lindex-kupongen!
Jag har handlat några ggr, men har bara lämnat fram en kupong per köp. Det har gått bra. En expedit sa: "jaha, så de har kommit redan?". "Ja" sa jag.
Ang lindex-kupongen: jag småpratade med en tjej som jobbar extra på Lindex. Hon sa att man bara får använda den en gång, men hade inget svar på varför det inte står på kupongen. Hon sa att många använder den flera gånger, och att expediterna har koll på vilka dessa kunder är (både genom kassan och genom att de ringer varandra mellan butikerna och pratar om kunder). Jag hann inte fråga så mycket mer, så jag har mer frågor nu...
Varför nekar de inte bara att använda kuponger, istället för att ringa runt och prata om enskilda kunder? Förmodligen för att kupongen är kasst skriven. KAN man få några negativa konsekvenser om man använder den för mycket? Vet inte om jag vågar använda den mer.
Jag har tidigare här tagit upp just den formuleringen, vad betyder den egentligen? Det är INTE solklart. Det kan vara ett luddigt sätt att säga att den bara får användas en gång, som du säger.
Jag tolkar det som en värdecheck som gäller vid ett och samma tillfälle, och därför inte kan växlas till mindre checker om man inte handlar för hela beloppet (som man kan med presetkort).
En av mina vänner tolkar det som att man bara får använda en check per köptillfälle (man kan alltså inte slå in varje vara för sig och därmed använda en kupong för varje). När andra butiker (tex mataffärer) annonserar så skriver de tex att erbjudandet gället en gång per kund och köptillfälle, då menar de ju att man kan komma tillbaka nästa dag och få samma erbjudande. Så nej, det är inte solklart!