Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Rabattkodstråden

En fråga som är lite OT, hoppas det är ok ändå! Jag tänkte använda en Libero kupong o köpa hem lite blöjor att ha till bebisen när vi komme rhem fr BB (vill inte åka o handla det första vi gör, kalla mig kontrollmänniska som gillar att planera ) men tycker att det är så svårt att veta om man ska köpa blöjor nr1 eller nr 2...hur använde ni blöjorna o hur länge? Alltså när övergår man fr nr 1 till 2, eller börjar vissa med nr2 med en gång?? *förvirrad* Jättetacksam för hjälp, även om lite OT! (eller ganska mkt OT)

~~ ♥ ♥ BF 23 Augusti 2008- Vi längtar efter dig hjärtat! ♥ ♥ ~~
  • AochJsMamma
    Mamma och Mor skrev 2008-07-15 10:08:14 följande:
    Vi köpte ett paket av den minsta storleken (2-4 kilo) till att använda i början. Nu var vår dotter inte så stor när hon föddes, men vi använde minsta storleken till hon vägde närmare 4,5 kilo eftersom den större storleken var för bred i benen, vilket gjorde att det blev läckage så fort hon kissat eller bajsat lite mer.
    Tack! Är lite så jag resonerar oxå, att om man väljer större storleken för tidigt så bör den läcka...kankse två av minsta då..? Hur länge ungefär hade ni den storleken, alltså tidsmässigt?  Kan ju såklart variera, men intressant att jämför amed..
  • AochJsMamma
    seSSa skrev 2008-07-15 10:16:59 följande:
    jag fick använda liberos nr 1 ett riktigt bra tag.. león hann nog bli 2-2,5 månad innan jag kunde byta. de andra var för stora. du kan ju köpa ett blöjpaket med nr 1 o ett me nr 2 så har du båda... kommer säkert bli så att du använder nr 1 i början, d e ju bara 28 st (tror jag d var?) i nr 1 blöjpaket! men jag skulle definitivt satsat på 2 st nr 1... billigt me rabatt blir ockdå för de kostar 40 kr/paketet så du betalar ju bara 30 kr för två
    Mamma och Mor skrev 2008-07-15 10:22:09 följande:
    Ja, vår dotter hade en nedgång på viktkurvan och hade därför minsta storleken tills hon var nästan två månader gammal. Hade hon inte tappat vikt utan istället följt sin kurva så hade vi nog bytt till storleken större vid ungefär en månad. Kanske ska tillägga att hon vägde bara lite drygt 3,1 kg när hon föddes.
    TACK!!! Får bli 2 paket av minsta då... ( o kankse 2 av större varianten oxå )
  • AochJsMamma

TUSEN tack för alla svar om blöjor!!! Ovärderligt i blöjdjungeln!!! Kör nog på 2 paket av minsta storleken eftersom de är så små, och man änd åphar rabatt o sen kompletterar vi allteftersom vilka vi tycker är bra..Tack än en gång!!!!!

• AochJsMamma
    Tildas mamma skrev 2008-07-17 19:42:17 följande:
    Men vad är det för Lindexkupong som någon lagt ut??Imorrn borde man väl få Lindex-utskicket! hoppas!!
    det är en sån som ger 2 för 1 på rean, men det funkar lika bra utan så länge du visar clubkortet (fick sms idag fr Lindex där det stod att det räcker med kortet)
  • AochJsMamma
    sorba skrev 2008-07-19 21:38:27 följande:
    Vilken bra tråd!Rent hypotetiskt: Finns det nått hinder emot att man skriver ut flera Liberokuponger, trots att de bara gäller en gång per hushåll? Hur kan det kontrolleras?
    Kollas inte, jag har skrivit ut 2 kuponger o använt båda. Den senaste kombinerade jag dessotom med deras extrapris (ord pris 115 men hade extrapris 98 kr för LIberos blöjor på Maxi), så typ 150 spänn för 180 blöjor. Får hoppas bara att lillan funkar med Libero..
  • AochJsMamma

Jag har oxå fått min HM katalog

• AochJsMamma
    Milda79 skrev 2008-07-25 21:40:36 följande:
    Ingen Lindex rabatt denna månad? Pga rean va? Tråkigt! Men fyndade på Åhlens idag. Halva reapriset!
    har Åhlens börjat med det nu?? jag som spanat efter annons i tidningen!! Måste dit imorgon då!!! Tack!
  • AochJsMamma
    Milda79 skrev 2008-07-27 18:37:47 följande:
    Japp! Köpt en hel del fina barnkläder.. och sååå billigt Hoppas du hittat något oxå
    Mexx klänningen jag spanat in fanns inte kvar, men blev tre överdelar från Esprit och Mexx istället, sååå fina och billigt. Perfekt!

Ang blöjor och att anv kupongen trots endast ett paket och självscanning, så funkar det inte att scanna in Libero kupongen på vår ICA..tvungna att gå via kassa så hon kan scanna manuellt...synd, hade lätt använt kupongen till endast ett paket annars
  • AochJsMamma
    BasseKatt skrev 2008-07-28 08:49:54 följande:
    Tess82: Jodå! Vi kan läsa in kuponger, pantkvitton etc både på Coop Extra, Coop Forum och MaxiICA här. Ja, inte direkt med scannern då utan när man går genom självutcheckningen har de en kupongautomat på ICA och Coop kör med en sån där kassascanner som man själv scannar kuponger och pantkvitton i. Kanonsmidigt!
    Precis!! Jättesmidigt!!! Förutom med just Liberokupongen då som den inte vill ta, och då måste vi förflytta oss till den bemannade självutcheckningsdisken.
    Tess82 skrev 2008-07-28 08:01:08 följande:
    Kuponger kan du väl aldrig scanna in själv?
  • AochJsMamma
    Pian82 skrev 2008-07-28 10:28:25 följande:
    Är det halva reapriset nånstans nu?Lindex? Åhlens? Hm?
    hm har två för en på reavaror, Åhlens 30-50% på reapriset. Lindex har bara rea nu tror jag, har haft 2 för 1 innan..
  • AochJsMamma
    solstrålen80 skrev 2008-07-28 11:40:13 följande:
    men om du viker den så strekkoden går att läsa så funkar librokupongen...han i kassan lärde mig de...han vek den på mitten nåra gånger,tills den gick in i automaten...
    oohh då ska jag testa det! Tack för tipset!!
    lyckligmamma skrev 2008-07-28 11:45:52 följande:
    jag brukar lämna in iallafall , det brukar gå.... 50 kr på ett blöjpaket istället för 2... men ibland kollar dem
    annars testar jag att chansa att de inte upptäcker det!
  • AochJsMamma
    Fru Indosaurie skrev 2008-07-28 21:08:25 följande:
    vad fanns det mer på rea där? för figurer på kläder? har inte kollat åhléns på år och dar
    beror på vilken åhlens har jag märkt...här i gbg har de massa Mexx, Esprit, Petit bateau, mm.....
  • AochJsMamma
    Finesse skrev 2008-07-29 22:20:10 följande:
    är det någon som har fått mail eller sms från lindex den senaste månaden? eller brev?skulle någon här kunna vara snäll å medela mig här eller i min gb när ni får det.. på något sätt har jag fallit ur systemet å jag ringde å klagade så dom skulle fixa det.. har inte fått nånting från dom sen i april! å ändå handlar jag väldigt mkt kläder där..
    jag fick på posten om 100 kr rabatt vid köp för 400 kr på nätet. samt 2 för 1 på rean...dumt nog kom de dagen efter att de hade gått ut...suck. Snacka om onödigt postutskick!  Men jag har ju er, så jag hade full koll ändå!
  • AochJsMamma
    Finesse skrev 2008-07-29 22:26:38 följande:
    jag visste oxå om rean eftersom jag är rätt ofta på stan.. iaf nu när det är sommar.. men sen flyttar vi 2 mil från Umeå å kommer inte alls att springa ner på stan lika mkt.. så nu vill jag börja få reklam från dom.. får bara en massa sms från kappahl..
    ja, Kappahl bombarderar ju en med sms!! Synd att inte LIndex är lika effektiva...speciellt eftersom Lindex har hundra ggr finare barnkläder!
  • AochJsMamma
    EmmaKlemma skrev 2008-08-05 14:12:59 följande:
    halva reapriset på lindex om ni inte redan visste det :)
    fyndade MASSA igår...me like!
Svar på tråden Rabattkodstråden