• Pilea

    Förtidigt födda barn och stjärntecken!

    Har haft en liten konstig fundering ett tag!

    När barn föds extremt tidigt och får ett helt annat stjärntecken än vad som var tänkt, undrar då vilket som stämmer bäst in!

    Alltså, min lille kille på 2år föddes i v.27+4 och skulle egentligen bli en oxe, men nu blev han en vattuman. Undrar vilket stjärntecken som stämmer bäst in på hans sätt framöver.

    På ett sätt känns det som om det är själva befruktningsögonblicket som borde spela in, vad tror Ni?

  • Svar på tråden Förtidigt födda barn och stjärntecken!
  • annaknin

    Som jag förstått det så ska man väl korrigera där tror jag... så att du alltså skulle räkna din grabb som oxe...     


    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Gemelas

    Åh, det har jag oxå funderat på. Mina tjejer är vågar men skulle egentligen varit skyttar, födda v29+1. De hoppade även över skorpinionen...
    Det låter konstigt att alltid behöva korrigera men samtidigt så kanske det inte kommer att stämma med personligheten annars.
    Jätteintressant fråga, hoppas det kommer många svar.

  • pritt

    Är man född i ett visst tecken så är man väl? Korrigera stjärntecken låter konstigt!
    Det har ju med stjärnor o månen att göra med väl? vad det står i himlen den dagen man födds eller är jag ute o cyklar haha är inte så bra på stjärntecken.
    Min dotter föddes 13 veckor för tidigt och blev ett Lejon i stället för skorpion, och hon är ett Lejon, ut i fingertopparna!

  • annaknin

    Googlade lite på det och hittade detta skrivet av en astrolog:

    Mina egna erfarenheter är att för tidigt födda barn delvis strävar mot sin "egentliga" födelsetid. Att t ex en Våg som skulle ha varit Skorpion blir lockad av Skorpionens drag, litegrann. Min personliga tro är att horoskop inte alls fungerar av något "magiskt" skäl utan huvudsakligen av biologiska, och då är det klart att en förkortad vistelse i moderlivet också påverkar horoskopet. Blev man "tillverkad" i februari så följer ens liv som foster en viss cykel som då alltså mer eller mindre abrupt avbrutits innan man gått igenom de avsedda tio månvarven. Så visst inverkar detta. Men födelsen i sig är inledningen till den fas vi kallar livet, och om man inte nollställer klockan där så är det i alla fall bra nära. Därför är födelsehoroskopet ändå giltigt. En liten Våg blir ett höstbarn och får sina första intryck på Vågens vis, även om barnet skulle ha varit en Skorpion eller rentav en Skytt. Man kan sammanfatta det till att det man bär med sig från graviditeten snarast går tillbaka på själva tillverkningsdatumet (hit hör t ex de inre organens huvudsakliga funktioner) men att det som hör egna livserfarenheter och tidiga omständigheter till har med födelsedatumet att göra.


    ♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Mamma till världens bästa Leon, född 5:e april 2007! ♥ღ ¸.?°´¯)♡
  • Theodoris

    Min son skulle ha varit ett lejon men blev tvilling. Kom i vecka 33+4.
    Men om jag tittar på honom så är han mest lejon tycker jag

  • Annaoliver

    Vår son skulle ha vart född i Juli, men är nu född i april och är Vädur, han är verkligen vädur....går inte att ta miste på!!!!!
    Kram

  • Pilea
    annaknin skrev 2008-05-08 23:12:23 följande:
    Googlade lite på det och hittade detta skrivet av en astrolog:Mina egna erfarenheter är att för tidigt födda barn delvis strävar mot sin "egentliga" födelsetid. Att t ex en Våg som skulle ha varit Skorpion blir lockad av Skorpionens drag, litegrann. Min personliga tro är att horoskop inte alls fungerar av något "magiskt" skäl utan huvudsakligen av biologiska, och då är det klart att en förkortad vistelse i moderlivet också påverkar horoskopet. Blev man "tillverkad" i februari så följer ens liv som foster en viss cykel som då alltså mer eller mindre abrupt avbrutits innan man gått igenom de avsedda tio månvarven. Så visst inverkar detta. Men födelsen i sig är inledningen till den fas vi kallar livet, och om man inte nollställer klockan där så är det i alla fall bra nära. Därför är födelsehoroskopet ändå giltigt. En liten Våg blir ett höstbarn och får sina första intryck på Vågens vis, även om barnet skulle ha varit en Skorpion eller rentav en Skytt. Man kan sammanfatta det till att det man bär med sig från graviditeten snarast går tillbaka på själva tillverkningsdatumet (hit hör t ex de inre organens huvudsakliga funktioner) men att det som hör egna livserfarenheter och tidiga omständigheter till har med födelsedatumet att göra.
    Intressant
  • Minipiglet

    Intressant! Jag kan inte särskilt mycket om stjärntecken men har alltid sett mig själv som en typisk vattuman...föddes i v.25 (3 februari -86)...men skulle varit född 9 maj...vad skulle jag egentligen varot för tecken?...Jag kanske är en blanding? hihi...

  • HelenS

    Detta har jag också tänkt på, skulle dottern blivit en annan person om hon fötts när hon skulle!?

    Kom och tänka på min favoritsång som Ida sjunger "När mamma var liten"

    När mamma var liten och var så där rar
    fast hon inte såg ut som hon skulle
    Tänk då sa hennes far en sån unge jag har,
    hon är go som den goaste bulle.
    Åh så söt och så fin och så rund och så rar
    tänk så bra att hon blev som hon skulle

  • Esoada

    Jag är född 29 December, alltså stenbock, men jag är född för tidigt (i vecka 33-34), vilken stjärntecken skulle jag ha kunnat haft?

Svar på tråden Förtidigt födda barn och stjärntecken!