• Blue Bear

Skötväskan?! Vad ska man ha i den???

Är förstföderska som ska ha min knodd BF 12 juni och är lite vilse när det gäller vad som behövs till lillen i skötväskan..

Skriv gärna lista på vad ni har/tycker är bra att ha i den..

Har skötväskan från Gekås med många fack samt skötunderlägg i...

• Svar på tråden Skötväskan?! Vad ska man ha i den???
  • Blue Bear

Tack för alla tips!

Jag packa min BB väska och samtidigt packa lite grejer i skötväskan.. Blöjor och sånt är ju självklart, men ombyte ock slavor och sånt hade jag glömt säkert Bra att jag frågade..

• Tigmatropos
    Blue Bear skrev 2008-05-07 13:02:41 följande:
    jag VET att jag ska använda den för att jag kommer gå ut mkt med min pojk.. men är osäker vad som ska stoppas i den så man har allt som behövs..
    Skit i trollen Solig

Jag har packat lite åt mig själv också; amningsinlägg, bindor och så tänker jag mig att mellis kan vara bra. Dom säger ju att man blir hungrig/törstig av att amma så det kan väl vara bra. Mellis packar man ju självklart för dagen dock.
  • Jamtlandstaus

På mina barn har salvan Innotyol fungerat tusen gånger bättre än någon annan mot röda rumpor o snippor.

Har du ömma/såriga bröstvårtor rekommenderar jag Meleda svindyrt men väldigt bra plus att den inte behöver tvättas av innan barnet får bröstet.

Har du flaskmatning behöver du matningsgrejor med dig i skötväskan

Mobil o plånbok o annat du brukar ha i handväskan har jag oxå använt skötväskan till.

• Ramborg
    Steppis skrev 2015-03-07 13:55:00 följande:

Definitivt en bra och mjuk skötmatta!

Snart kommer vi med en serie skötmattor av öko-tex klass 1 bomull!

www.laurascircus.com

Alltså, dom där var ju jättesnygga... Men om man tex är på stan och behöver byta på barnet på en offentlig toalett. Då är det inte så fräscht att vika inop sin fina skötmatta och lägga ner den bland rena saker i skötväskan.

Jag föreslår, TS, att du köper engångs skötunderlägg (tex Libero) och använder ihop med en frottehandduk. Då kan du slänga pappersunderlägget om det kommer bajs på, och tvätta handduken om det är underlaget som är äckligt.
    42.
  • Zuzanne

Blöjor, tvättlappar, ombyte, vattenflaska till dig om du ammar, ersättning om du inte ammar, någon leksak, mobil, nycklar, plånbok, frukt.

• Fjärrkontrollen
    Ramborg skrev 2015-03-07 14:25:55 följande:

Jag föreslår, TS, att du köper engångs skötunderlägg (tex Libero) och använder ihop med en frottehandduk. Då kan du slänga pappersunderlägget om det kommer bajs på, och tvätta handduken om det är underlaget som är äckligt.

Jag tror att ts har löst problemet vid det här laget.
  • uglygodcilla81
    Ramborg skrev 2015-03-07 14:25:55 följande:
    Alltså, dom där var ju jättesnygga... Men om man tex är på stan och behöver byta på barnet på en offentlig toalett. Då är det inte så fräscht att vika inop sin fina skötmatta och lägga ner den bland rena saker i skötväskan.

42.
    Blä, jag släpar hellre hem o tvättar en handduk som min bebis har bajsat på än att den ligger på ett offentligt skötbord, och har engångsunderlägget under :) lite olika beroende på hur fräsch skötbordet verkar vara.
  • ummsumaya
    Fjärrkontrollen skrev 2015-03-07 20:22:48 följande:
    Jag tror att ts har löst problemet vid det här laget.
    kanske finns andra som behöver ta del av råden?
  • Fjärrkontrollen
    ummsumaya skrev 2015-03-07 20:31:41 följande:

kanske finns andra som behöver ta del av råden?

Kanske men tror inte ts är en av dem.
  • Ramborg

Omg vilket skitforum... Necro posting borde ge nån slags varningsflagga!

42.
  • Lindsey Egot the only one

Blöjor

Våtservetter

Amningspadsen

Binda/ob

Extra kläder till bebisen

Nån salva till rumpan

Svar på tråden Skötväskan?! Vad ska man ha i den???