• TigerLily

Tarotkort, nån kunnig som kan hjälpa mig tyda dessa kort...

Spår ibland, men är nybörjare. Nyss lade jag en stjärna..  (keltiska korset) och sen drog jag 3 extra kort utöver och frågade om kärlek. Fick då upp dessa; Lyckohjulet, Djävulen och Magikern. Hur sjutton ska jag tyda det?? Har ju en bok... men tänkte om nån här var duktig på att se nån helhet av dem? Blir jättetacksam om nån vänlig själ vill hjälpa mig.

• Svar på tråden Tarotkort, nån kunnig som kan hjälpa mig tyda dessa kort...
  • TigerLily

ingen här som oxå spår i tarot?

• Petrah

hej, du kan gå in på denna sidan så står det varje korts betydelser:
    http://www.hexis.se/index.htm

gå in på Tarotkurs och bläddra framåt så hittar du lilla och stora arkanan.
    Har du ingen bok hemma du kan lära dig av? Dt kan ju stå för så mycket beroende på själva frågan om kärlek så att säga, är du singel eller sambo?

Wild, Raw and Beautiful
  • TigerLily
    Petrah skrev 2008-05-07 22:32:46 följande:
    hej, du kan gå in på denna sidan så står det varje korts betydelser:www.hexis.se/index.htmgå in på Tarotkurs och bläddra framåt så hittar du lilla och stora arkanan. Har du ingen bok hemma du kan lära dig av? Dt kan ju stå för så mycket beroende på själva frågan om kärlek så att säga, är du singel eller sambo?

Hej och tack för svar! Jo,jag har en bok med alla korts betydelser, men skulle vilja kunna tyda deras helhet bättre, vet ju att vissa kort tillsammans betyder mer osv...
    Jag är singel och vill inget hellre än att träffa nån och bli riktigt kär.

• Petrah

Det kan ju stå för att du letar efter nån nu och är lite besatt av tanken och du ska ha ögonen öppna

Wild, Raw and Beautiful
  • Supernaut

Jag tror att det betyder att du vill veta mer om kärlek och att just de korten råkade ligga längst upp.

Sen kanske du tycker att nån som inte tror på tarot inte kan tyda korten? Men antagligen har de som inte tror på tarot mer rätt än den bästa spådam...

• majjssan

Du ska inte låsa dig vid någon bok när du lär dig tyda dina kort.
    Att tyda tarokort är att gå på känsla och inte via en bok.
    Vilken kortlek har du?
    Kan rekomendera Godess Guidens kort där har du bara bilder och har ingen hjälp av en massa text.
    Det hela handlar om träning träning,tips gå en tarokurs då lär du dig att tyda på känslan som kommer först.

Jag tror att du har brottom i sökandet av partner,livet snurrar fort och du är samtidigt osäker på vem du kommer att träffa och om han är rätt man för dig??
    Sakta ner tempot ett aning och det löser sig ska du se.

• TigerLily
    majjssan skrev 2008-05-12 14:13:33 följande:
    Du ska inte låsa dig vid någon bok när du lär dig tyda dina kort.Att tyda tarokort är att gå på känsla och inte via en bok.Vilken kortlek har du?Kan rekomendera Godess Guidens kort där har du bara bilder och har ingen hjälp av en massa text.Det hela handlar om träning träning,tips gå en tarokurs då lär du dig att tyda på känslan som kommer först.Jag tror att du har brottom i sökandet av partner,livet snurrar fort och du är samtidigt osäker på vem du kommer att träffa och om han är rätt man för dig??Sakta ner tempot ett aning och det löser sig ska du se.
    Tack för svar. Ja, det stämmer ganska bra.. träffar en del men känner mig osäker pga att det mesta står uppochner omkring mig och jag är osäker på vad jag känner och egentligen vill. Kortleken jag har heter Tarot of a Moon Garden. Boken jag tyder ifrån är Tarot, 78 frågor och svar. Jag ska gå en kurs har jag tänkt så småningom.
  • Electropynose Darklove

Lyckohjulet visar att relationen/det du frågar om är på väg åt rätt håll...energier som kommit igång och som rullar på till din födel...djävulen står för passion och het sex och magikern visar att allt finns där som du behöver för att det ska bli som du villGlad

• marina 81

jag skulle hellre tolka det som att just nu måste du passa dig för hur du satsar..Lyckohjulet kan ge ett negativt eller ett positivt utslag beroende på vilken energi du väljer att ge ut just nu. Satsar du negativt kan följden bli Djävulen, vilket innebär riktiga tråkigheter, snariga situationer, ofrivillig bundhet och lögner, satsar du "rätt" blir följden Magikern, vilket innebär en uppfyllelse av dina önskningar och att du får de redskap i din hand som du behöver för att nå det mål du vill uppnå.

• TigerLily
    Electropynose Darklove skrev 2008-05-16 03:37:35 följande:
    Lyckohjulet visar att relationen/det du frågar om är på väg åt rätt håll...energier som kommit igång och som rullar på till din födel...djävulen står för passion och het sex och magikern visar att allt finns där som du behöver för att det ska bli som du vill
    marina 81 skrev 2008-05-16 03:45:58 följande:
    jag skulle hellre tolka det som att just nu måste du passa dig för hur du satsar..Lyckohjulet kan ge ett negativt eller ett positivt utslag beroende på vilken energi du väljer att ge ut just nu. Satsar du negativt kan följden bli Djävulen, vilket innebär riktiga tråkigheter, snariga situationer, ofrivillig bundhet och lögner, satsar du "rätt" blir följden Magikern, vilket innebär en uppfyllelse av dina önskningar och att du får de redskap i din hand som du behöver för att nå det mål du vill uppnå.
    Oj, det var spännande tolkningar!! Hur sjutton ska man välja rätt? :-S
    Det är det jag tycker är så jävla svårt....  hur vet man lixom? Känslan vågar jag inte gå på enbart, får väl ge det lite tid.. eller nått...
  • Petrah

Du ska nog gå på din egen känsla och tolkning. sätt dig ner och kolla kort för kort var DU känner att dt betyder och stå för. Ta ett kort för tex idag och se om dt stämmer under dagen med din känsla för va dt betyder, förstår du? sen kan man ta hjälp av en bok oxå såklart, för nånstans måste man ju börja för att få nån förståelse för korten.

Wild, Raw and Beautiful
  • hej att

Varenda kort kan påminna dig om något du bör ta till dig, och därför ska du tolka dem själv - tycker jag.

Det handlar inte alltid om stora ting som mörka män, giftemål och miljonvinsten...

Jag ser tarot mer som en lek med idéer och förslag, vad du skulle kunna göra, eller ett nytt sätt att se på saken.
    Inte samma som att det SKA ske, eller att du SKA göra si eller så.

• Eisa

Lyckohjulet, Djävulen och Magikern... Hmm.

Du satsar, du tror du förlorar men se bakom hörnet gömmer sig något bättre än du trodde!

• Esmiso

TS: hur tolkar DU korten? Det viktiga är vad de representerar för DIG. Andras tolkningar är rätt ointressanta. Tro på din egen förmåga

• TigerLily
    Esmiso skrev 2008-05-19 08:55:30 följande:
    TS: hur tolkar DU korten? Det viktiga är vad de representerar för DIG. Andras tolkningar är rätt ointressanta. Tro på din egen förmåga
    Jag tolkar det som att jag kommer hitta den rätte, att han finns där, men eftersom jag dejtat lite olika så visste jag inte riktigt vem korten syftade på... men tror jag vet det nu... jag har av en händelse råkat möta min stora ungdomskärlek jag hade för 14 år sen... och allt känns som förrut. Men under åren som gått har jag haft en del dåliga förhållanden, hamnat i tråkiga situationer osv... å sen när han dök upp i mitt liv igen alldeles nyss var det som att sista pusselbiten som fattades föll på plats, å han har känt likadant under alla dessa år. Magiskt va? SÅ nu tror jag att jag hamnat på rätt väg (lyckohjulet) till inre lycka. Djävulen var en symbol på hur jag levt innan, med mycket lögner, svek osv.. och det var så jag förenades med min ungdomskärlek! Hade en dejt med en kille... som det visade sig att han kände mitt ex...(han är från Chile) och han berättade att han flyttat tillbaka till Sverige (han bodde i Chile, visste att han gift sig å skaffat barn osv...sådärför tänkte jag inte att det nån gång skulle bli han och jag)... å då jag fick veta att han bodde i Sverige igen väcktes något i mig... så jag googlade på hans namn... å fick tag på honom på det sättet. Han har t.o.m sparat mina brev..å teckningar som jag ritade då jag var å hälsade på honom i Chile för 14 år sen..!!
  • TigerLily

Tack förresten till alla som visat intresse och svarat mig i tråden. Trodde inte att jag skulle få några svar alls faktiskt!!

• Häxaväxa

Hej!!
    Du kommer snart möta en man som du inte kommer undan!!Kanske möter du honom på en resa.
    Du kommer inte undan,ett möte kommer ske..
    Det blir mycket passion på gott o ont..kanske är han upptagen när du träffar honom..men ett hett förhållande blir det!
    Han är en ståtlig man,vet vad han vill,akta dig så du inte är för båögd bara..se till att ställa krav och vill han ha dig så acceptera inte tex svartsjuka..
    Se till att se till DITT bästa först o främst..om du spelar dina kort rätt kan han bli mannen i ditt liv..

• TigerLily
    Häxaväxa skrev 2008-05-20 10:12:29 följande:
    Hej!!Du kommer snart möta en man som du inte kommer undan!!Kanske möter du honom på en resa.Du kommer inte undan,ett möte kommer ske..Det blir mycket passion på gott o ont..kanske är han upptagen när du träffar honom..men ett hett förhållande blir det!Han är en ståtlig man,vet vad han vill,akta dig så du inte är för båögd bara..se till att ställa krav och vill han ha dig så acceptera inte tex svartsjuka..Se till att se till DITT bästa först o främst..om du spelar dina kort rätt kan han bli mannen i ditt liv..
    Har träffat honom nu.. Är nästan helt säker att det är han iallafall.
Svar på tråden Tarotkort, nån kunnig som kan hjälpa mig tyda dessa kort...