• krost

DNA-test Tvillingar

Ni som DNA-testat era tvillingar - hur gick ni tillväga? Vad kostade det? Hur gamla var era tvillingar när ni gjorde testet? Hur lång tid tog det att få svar?

• Svar på tråden DNA-test Tvillingar
  • Indratvillingmamma

Ja vi gjorde det hösten 2005 och då tog det ca 6 veckor att få svar. Man tar tops och rullar på insidan av kinden på varje barn och lägger i kuvert som man skickar in. Mycket enkelt att utföra. Dynamic code i Linköping heter företaget och det kostar ca 1700 kr. Vi gjorde testet när barnen var några månader gamla.

• MayaPiraya

nyfiken fråga, varför ska de DNA testas?

• krost

Den vanligaste frågan man får är ju om de är enäggs eller tvåäggs. Det spelar ju ingen roll vad de är - men det är jobbigt när folk frågar. Vi har till 99% fått veta att de är enäggs - utifrån bedömning vid förlossning och efter, men man vet ju bara säkert efter DNA-test.

• MayaPiraya

ah, misstänkte att det var det :)

• vicsun

Vi har testat vår killar eftersom att just som krost skriver Är jobbigt när alla frågar och man inte har svar.. det ger ju utrymme för en massa spekulationer och det blir lite drygt när man kör samma snack för 1000 gången. Vi sände oxå till dynamic code

• Inger A

Vi gjorde det förra sommaren då de var ca2år via tvillingklubben, dynamic code utförde testet.
    Skönt att kunna svara på vad de är o dels för deras egen skull.

• Inger A

Glömde skriva att det tog ganska låååång tid då jag sände in provet i semestertider Många veckor blev det, tror det hann gå ca8-9v.

• caprischåsa

Vi gjorde testet i höstas, skickade in kuvert med tops till Tvillingklubben (info finns om hur man gör på deras hemsida) som sen vidarebefordrade kuverten till Dynamic Code. Jag har för mig att vi betalade runt 2000:- och då var det ändå med Tvillingklubbens rabatt. Utan rabatten var det ca 400:- dyrare om jag inte minns fel.

• caprischåsa

Glömde skriva att det tog endast 4 veckor att få svaret (mot postförskott).

• JackVincent

Vi fick vårt svar för en månad sedan. Vi skickade till Dynamic Code, det tog exakt 6 veckor innan vi fick svaret. Det kostade 1990 kr,(vi är inte med i tvillingklubben)

• Inger A
    krost skrev 2008-05-08 20:14:28 följande:
    Vad kostade det?
    Tror att det gick på ca 1700:-
    Och det var det värt
Svar på tråden DNA-test Tvillingar