• Kajsan

Hur är förskolorna i Viksjö / Järfälla?

Vi ska flytta dit förmodligen!
    Traktorstugan? Hur är den? Nån annan runt centrum och däråt som är bra ? Nån man ska passa sig för?
    Berätta!

• Svar på tråden Hur är förskolorna i Viksjö / Järfälla?
  • Miss H

Traktorstugan vet jag inget om men jag vet att Plommonets förskola ska vara väldigt bra, känner några som har barn där och dom är nöjda så vitt jag vet.

• Sessilou

Har hört att dem flesta förskolor är bra där.
    Men sen beror det ju på vad du har för krav som förälder.
    Kolla upp förskolan du söker till. Vad har dem för pedagogik och arbetssätt?

Mjölnarstugan tex är en av landets främsta när det gäller genuspedagogik. De satsar stort på det och får bidrag till projekt.

• Kajsan
    Sessilou skrev 2008-05-07 18:32:02 följande:
    Har hört att dem flesta förskolor är bra där.Men sen beror det ju på vad du har för krav som förälder.Kolla upp förskolan du söker till. Vad har dem för pedagogik och arbetssätt?Mjölnarstugan tex är en av landets främsta när det gäller genuspedagogik. De satsar stort på det och får bidrag till projekt.
    Är det sant!? Vart ligger den? Nu ska jag googla! Där ska mina barn gå!
  • Kajsan

Ah, Mjölnarens förskola...den ligger i jakobsberg.
    Undrar exakt var...det kanske kan funka ändå! det låter ju bra!

• Miss H

Mjölnaren ligger på Vibblabyvägen, alltså precis vid Jakobsbergs Station

• SaramedM

Jag gillar inte plommonet, jag tycker inte om att de arbetar i ålderhomogena grupper

Sen tycker jag att de flesta förskolor i Viksjö är för stora, för många barn och för många avdelningarn

Det finns ett litet föräldrarkooperativ som heter Axet som är helt underbart, bra personal, bra barn, små blandade grupper etc
    Inboxa mig om du vill veta mer

• SaramedM
    Kajsan skrev 2008-05-07 22:58:25 följande:
    Ah, Mjölnarens förskola...den ligger i jakobsberg. Undrar exakt var...det kanske kan funka ändå! det låter ju bra!
    Det är inte så svårt att ta sig dit men jag vet att köerna är långa till just Mjölnaren
  • Miss H

Allt är ju en smakfråga när det kommer till förskolor, alla har ju olika sätt man gillar. Det bästa är ju egentligen att åka och hälsa på och se hur pedagogerna verkar.

• Sessilou
    Kajsan skrev 2008-05-07 22:58:25 följande:
    Ah, Mjölnarens förskola...den ligger i jakobsberg. Undrar exakt var...det kanske kan funka ändå! det låter ju bra!
    Det ligger ganska nära tågstationen, inte på centrumsidan utan åt andra hållet. Vet inte vad gatan heter.
  • LaFontaine
    Sessilou skrev 2008-05-08 21:44:26 följande:
    Det ligger ganska nära tågstationen, inte på centrumsidan utan åt andra hållet. Vet inte vad gatan heter.
    Kvarnvägen?

Annars finns ju också Kvarnens förskola. Den ligger precis vid stationen, uppgång västra sidan. Den borde ligga på Vibblabyvägen.
  • Kajsan

Miss H skrev 2008-05-08 22:48:35 följande:

Den ligger på Vibblabyvägen
    Jo jag såg.
    Och det känns lite långt, det får nog bli nån i Viksjö tror jag ändå.
Svar på tråden Hur är förskolorna i Viksjö / Järfälla?