Inlägg från: MiaAnnette |Visa alla inlägg
  • MiaAnnette

Positiv upplevelse av Epidural?

Jag fick EDA när jag var öppen 9 cm, lite onödigt att de inte kollade de före dom satte den, men nästan all smärta försvann ju inom än 15 minuter...
    Själv tyckte jag inte förlossningen gjorde så hemskt ont! Inte öppningsvärkarna... Det var krystandet, precis när huvudet ska ut som gjorde ont!

Men om du är rädd för smärtan vid öppnings skedet kan ja varmt rekomendera EDA!

• MiaAnnette
    Babymom skrev 2008-05-07 18:31:10 följande:
    Funderar på om ja ska ta epidural eller inte börjar nämligen känna mig jätte rädd för smärtan vid förlossningen :/ Men har hört att den har en del nackdelar :/ Hörde nåt litet ryckte om att den kunde ge bristningar men de låter ju helt sjukt eller kan de stämma? någon som vet. Skulle gärna vilja höra era upplevelser gärna om ni tyckte den var bra smärtlindring mm/tack på förhand :)
    Ang. Bristningar så har ryktet antagligen börjat av att man ibland inte känner av krystvärkarna då man tagit en EDA, utan får forcera krystandet! Därav kan man brista mer.. Men själv kände jag inte av kryst-värjarna men sprack ändå ingenting Så det där är nog individuelt..
Svar på tråden Positiv upplevelse av Epidural?