• Amber1975

Chick litt

Nån som har lite tips på bra chick litt a´la Marian Keyes, Anna Maxted och Helen Fielding. Är så lässugen.

• Svar på tråden Chick litt
  • Amber1975

Åh vilka bra tips, ska beställa av dem alla tre.

• Amber1975

Ingen fara Tack snälla för tipset!

nirakanna2 skrev 2008-05-08 21:32:31 följande:
    Oj, förlåt. "Min" Anne skulle vara en Jane. Inte meningen att luras
  • Lejra

håller med odile: Sophie kinsella!

• Vindfall

Förlåt, detta har absolut inget med tråden att göra men vilket pucko kom på att kalla det ChickLit på svenska också? Eller är det jag som har väldigt snuskig hjärna? *rodnar*

För att bidra, sök på just Chicklit på adlibris så hittar du en massa skoj böcker.

• Little Ms Chatterbox
    Janet Evanovich skrivar väldigt kul och lättläst, tycker jag. Det är kanske inte riktigt samma schanger (ja, vet att jag har stavat helt fel men kommer inte på hur det stavas irriterande) som de andra författarna som du har fått tips på men väldigt underhållande. Hennes böcker är skrivna i nummerordning men gå att läsa lite hur man vill. De handlar om Stephanie Plum som tar jobb som prisjägare, kanske inte den bästa men deffinitivt den mest ihågkomna

Och nu när jag googlade såg jag att det utkommit en bok till, så jag ska beställa omgående.
    //Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • Amber1975

Oh hon är min absoluta favvo. Beställde just två böcker av henne. De böckerna har ju allt!
    Zander O Cayenne skrev 2008-05-08 23:30:16 följande:

Janet Evanovich skrivar väldigt kul och lättläst, tycker jag. Det är kanske inte riktigt samma schanger (ja, vet att jag har stavat helt fel men kommer inte på hur det stavas irriterande) som de andra författarna som du har fått tips på men väldigt underhållande. Hennes böcker är skrivna i nummerordning men gå att läsa lite hur man vill. De handlar om Stephanie Plum som tar jobb som prisjägare, kanske inte den bästa men deffinitivt den mest ihågkomna Och nu när jag googlade såg jag att det utkommit en bok till, så jag ska beställa omgående.
Svar på tråden Chick litt