bebaca skrev 2008-05-27 21:10:42 följande:
Hej jag hoppar på här.....Har också en förtidig född flicka som föddes i v. 28 och vägde 650g är nu korr. ålder snart 5b mån och har käääämpat med mat som bara den hon vägrar flaskan och äter den bara när hon sover. Har också varit hos logopeden förra veckan och börjat gå hos barnpsykologen. Har kämpat med smakisar ett tag och det har verkat helt hopplöst förän nu, hon har bars så där börjat äta både gröt och smakisar, eller rättare sagt majsgröt och broccoli, du kan tänka dig så lycklig jag var efetr alla dessa mån av kämpande, men jag råkade köpa " fel" sked, jag trodde att den var vanlig men den var mjuk framtill och det tyckte min dotter om för att det kliar i hennes tänder så den var väl sköon och bita på, jag vet inte om det hjälpte eller om hon har lärt sig att svälja mat men nåt funkade i alla fall, hon äter ca 8-9 skedar av gröt och ca lika många av broccoli men inte på samma gång så klart. Hoppas att det löser sig för dig för jag vet precis hur det är och hur det kännas att ha sina svackor och ingen ork längre men bit ihop och kämpa på igen för förhoppningsvis löser det sig för jag trodde verkligen att jag var ett hopplöst fall och att min dotter aldrig skulle börja äta men hon överaskade mig glatt. Önskar dig lycka till och hade jag kunnat hade jag gett dig lite av min ork som jag har nu fått tillbaka.
Vad roligt att höra att det går bättre för er! Jag känner igen känslan av att ha ett "hopplöst fall". Nu har hon haft två dagar då hon bara störtgråter så fort hon läggs till bröstet, blir så trött. Imorgon ska vi hämta en pump till sondningen på lasarettet för att testa om det går enklare vid matningarna. Som det är nu ligger hon vid bröstet samtidigt som jag sondar, men det är väldigt pyssligt eftersom jag ska hålla henne, sonda, fylla på mat osv. Jag har bara två händer, och helst skulle dottern vilja att jag höll henne i handen också. Det går inte riktigt ihop... Om det fungerar med pumpen så innebär det ju att jag får båda händerna till dottern och jag slipper tänka på sondningen på samma sätt, kan bara ängna mig åt att få till det för henne vid bröstet! Hoppas verkligen att det funkar så att vi kan få det lite mindre struligt.
Har börjat med mjölkfri diet nu för att se om hon blir bättre i kräkningarna. Tyckte att det blev mycket bättre ett tag men nu har hon börjat igen. Kanske bara var tillfälligt bättre dagar, ska i alla fall fortsätta testa ett tag till. Jag saknar verkligen min mjölk, men men. Om det fungerar så är det ju värt det.