• LillaMandarin

Allergisk mot solen?

ALLTID efter det att jag solat solarium så får jag klåda över hela kroppen som sitter i sig i några dagar... Nu när jag är utomhus i det fina vädret och solar i den vanliga solen så blir det desamma.

Kan man vara allergisk mot solen??

Någon som känner igen detta?

• Svar på tråden Allergisk mot solen?
  • klaramamma

Man kan få "soleksem" jag hade det när jag var liten, men sen efter en utlandssemester försvann det, lustigt nog. Men ja, man kan va överkänslig mot solen, du bör nog vara försiktig när du solar.

• mammaNena

jag får massa solexem över händer, armbågar och på öronen. Men det börjar alltid (innan blåsorna) med att det bränner på huden. eller kliar och bränner och drar, ja allt på samma gång, sen blir det bara värre och värre. Har solskydds faktor 40-60. smörja dig väl!

• Tös

Om huden din reagerar som den gör..varför fortsätta sola?

Jag är inomhus mest hela sommaren...för jag klarar inte av solen.

• LillaMandarin

Fy va tråkigt skulle aldrig kunna vara inomhus på sommaren...jag hoppas hoppas at det försvinner med tiden eller att det finns någon orsak till detta så man kanske kan få ngn hjälp. För annars vet jag inte hur det blir...

• klaramamma

du behöver inte va inne hela sommaren, ja va tråkigt de skulle va tycker jag med, smörj dig med hög solskyddsfaktor eller ha långärmat eller håll dig lite i skuggan( där man ändå är när det blir olidligt varmt:)

• Tös

Sommaren gör mig sjuk. Det är som det är.

Svar på tråden Allergisk mot solen?