grodanboll85 skrev 2008-05-10 12:50:01 följande:
nu lägger jag mej i lite grann här va jag förstått av TS så va inte barnet planerat. på vissa inläggg låter de som att ja om du råkar bli gravid så gör abort istället å skaffa barn när du skaffat utbildning.Jag blev gravid oplanerat hade precis blivit arbetslös men hade inte en tanke på en abort då vi hade gjort en abort 3 månader tidigare. Blev gravid båda gångerna trots p-piller som dock är ganska vanligt. Nu kanske folk tycker att jag är en omogen person som skaffat barn när jag får ut lägsta nivån men har man åtminstone en fast inkomst om man klarar sej varje månad på de pengar man har så vad är då problemet?Man kan faktiskt plugga sen när föräldrar ledigheten är slut som TS oxå skrev så ska hon plugga till uska när hennes föräldrar ledighet är slut.
Det är en stor skillnad på att bli gravid av misstag och att planera att skaffa barn och förvänta sig att bli försörjd av staten. Det är inte riktigt att ha alla hästar i stallet anser jag.
Men självklart ska man inte tvinga någon till att göra en abort och det tror jag få faktiskt vill.
Problemet med att plugga på komvux senare istället för att läsa gymnaiset är för att snart ändras intagningsreglerna för högskolan. Du får mycket svårare att komma in om du har kompletterat dina betyg på komvux.