Inlägg från: eleja |Visa alla inlägg
  • eleja

Hjälp att planera en etta! =)

Jag håller med bippa om hyllan som avdelare. Fast du kan ju ha byråer också om du vill ha dold förvaring. Och sedan kan man använda den som TV-bord

Jag skulle nog göra så och ha soffan längs den vänstra väggen på ritningen, sängen längs den högra sidan mot fönstret och en hyll/byr/tv-bänk däremellan.

Då kan du ha ett litet matbord eller klaffbord direkt till höger innanför dörren från hallen, och om det inte blir för trångt en garderob i hörnan längst till höger i rummet mot WC'n.

Väggskåp på väggen ovanför sängen är också ett bra förvaringsknep.

Lycka till.

• eleja
    mixX skrev 2008-05-09 19:27:52 följande:
    Humm... Jag har en 42tums tv.. den får inte plats i den hyllan va? Annars var det ett kanonförslag! Har funderat lite på om TV:n kommer för nära soffan ifall jag ska ha en bokhylla + en tvmöbel (Bokhyllan skulle då stå vänd mot sängen så att det blev som en vägg bakom tv:n..) Du vet ingen liknande möbel men med plats för en lite större tv? (om nu inte 42:tummaren får plats där.. De får jag ju åka till Ikea och kolla isf! För jag hittade inga mått? Såg iofs att den måste vara väggmonterad så med fördel kanske en lite djupare möbel)Annars får jag väl ha typ en rad med byråer med tv:n på och tyg bakom eller något.. Fungerar ju det också..Flyttar inte förrän 1/7 så jag har ett tag på mig att fundera =D
    Du kanske helt enkelt kan ta två st vanliga billy-bokhyllor och ställa rygg mot rygg, då skulle du också kunna ha en högre mot sängen, om du målar baksidan eller sätter bakstycket åt "fel håll". Det finns ju dörrar och låder till sådana också. För om du har en platt TV behöver du ju inte en så djup hylla att ställa den på.
Svar på tråden Hjälp att planera en etta! =)