Popi skrev 2008-05-12 09:28:16 följande:
Hur mycket saker har du egentligen? Har du mkt saker som skall in bör du satsa på stängd förvaring till allt, risken är annars att din lght alltid kommer att verka rörig o. trång. Och med säng i samma rum så blir det extra dammigt. Mitt förslag är att du försöker minimera dina saker o. ser till att få en lght som är funktionell men som inte känns trång. Alltså bara ha det nödvändigaste. Känns som att du i dagsläget har för stora möbler för ett så litet hem, men det kanske inte är så lång tid du skall bo där? Eller så vill du bara ha kvar möblerna helt enkelt? Självklart skall du ha en riktig säng, den tycker jag du skall prioritera! När du fått den o. soffan på plats kan du sedan fundera över vilka förvaringsmöjligheter som blir kvar. Undvik småsaker o. öppna hyllor, satsa på låg förvaring för att behålla "rymden" i rummet.Är det fönster längs hela långväggen? Garderoberna i hallen borde sluka ytterkläder, tröjor o. byxor.Resten av kläderna skaffar du en eller två byråer till. Skena i taket för att kunna dra för draperi för sängen gör att du får en avskiljning som inte tar nån plats egentligen.Klaffbord vid fönstret rakt fram, som kan fällas ut om ni blir fler än två. Skruva fast tv'n på vägg eller ställ den på en lägre tv-hylla.Kvadratmässigt borde det inte vara några problem att få in dina möbler, men det beror ju också på hur långt fönstren täcker?Väggen verkar även vara sned...?
Tack för tipsen! Fanns en del tänkvärt där som jag ska ta med mig! Ffa har du nog rätt i det där med dold föraring - kan bli rörigt om de är öppet..
Ja, väggen är lite sned, men det var inget jag upplevde när jag var där direkt =) Och ja, de är fönster längs med hela väggen förutom längst till vänster där det finns en fransk balkong..
Nä egentligen äger jag ingenting. Det enda som jag kommer ta med mig är min soffa som jag verkligen verkligen vill ha =D Så jag hoppas att jag kommer kunna möblera efter den. Sen kommer jag behöva köpa det andra.