• Flutterby

Solskydd för hårbotten?

Finns det något bra, kladdfritt sätt att solskydda hårbotten? Jag har schalett ibland, men det är inte alltid så praktiskt. Jag bränner mig väldigt lätt i solen. Finns det någon bra spray med solskyddsfaktor?

• Svar på tråden Solskydd för hårbotten?
  • Minikatt

Det funderade jag också på i morse då jag smörjde in ansikte och axlar.

• Flutterby
    Minikatt skrev 2008-05-08 22:01:16 följande:
    Det funderade jag också på i morse då jag smörjde in ansikte och axlar.
    Inte bara jag som "lider" av detta då! Fasen vad det svider i benan nu!
  • Cocarola

När mitt vanliga solskydd "BodyBloc" var slut så fick jag finna mig tillgodo med deras andra produkt "ScalpBloc" vilket var samma fina solskyddskräm fast i en flaska med tunn pip avsedd att dra i benan! Köpte den på en hälsokostbutik.

• Minikatt
    Cocarola skrev 2008-05-08 22:15:33 följande:
    När mitt vanliga solskydd "BodyBloc" var slut så fick jag finna mig tillgodo med deras andra produkt "ScalpBloc" vilket var samma fina solskyddskräm fast i en flaska med tunn pip avsedd att dra i benan! Köpte den på en hälsokostbutik.
    Smart! Det ska jag kolla efter. Inte kul när man bränner benan! Brukar försöka ändra sida på benan ibland också, brukar funka rätt bra.
  • Flutterby
    Cocarola skrev 2008-05-08 22:15:33 följande:
    Tack! Hittade den på nätet! ganska dyr, men det är ju alla solskyddsprodukter, dumt nog!
  • Cocarola

Dyr, men dryg och jättebra! Man behöver bara smörja in den 1 gång per dag. Dessutom det enda solskyddsmedel som hjälpt någorlunda för mina soleksem, så jag är dem evigt tacksamma!

Svar på tråden Solskydd för hårbotten?