• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken gröt gillar du bäst?
  • MrsQ
    Siili skrev 2008-05-08 23:48:20 följande:
    Jag vet inte vilken stavning som är rätt:semuljegryn/semulegrynHittade det på den här sidan:forum.kvinneguiden.no/index.php...
    WOW!!! Tack så hemskt mycket

Jag måste till affären imorron o kolla runt en gång till efter dessa gryn.
    Kunde inte hitta sist och ingen visste vad jag menade
  • Gul13

Om jag, tex under dödshot, måste äta gröt så kan jag klämma ner havregrynsgröt. Alla andra går bort.

• javalady
    Gul13 skrev 2008-05-09 08:37:21 följande:
    Om jag, tex under dödshot, måste äta gröt så kan jag klämma ner havregrynsgröt. Alla andra går bort.
    Haha, fler än jag!

Men helst skall det vara en eller två dl blåbär i också och socker på... Ingen mjölk!
  • Bebis

Åh missade ju klappgröten, det är godast men den görs inte så ofta så mannagryn är det jag äter oftast.

Don't Panic
  • presens konjunktiv

Hälften mannagryn, hälften havregryn, kokat i hälften mjölk, hälften vatten och lite socker. Gärna med mosad banan och kanel i också.

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • miss Y

rågflinegröt är helt klart bäst! tror det är få som har testat detta faktiskt, men sen jag testade tycker jag havregrynsgröt är skitäckligt. risgrynsgröt kommer som 2:a, resten undviker jag helst. quinoagröt är ok, men då måste man ha en klick sylt eller lite bär på för att det ska vara riktigt ätbart.

• imsel

miss Y skrev 2008-05-09 09:54:49 följande:

rågflinegröt är helt klart bäst! tror det är få som har testat detta faktiskt, men sen jag testade tycker jag havregrynsgröt är skitäckligt. risgrynsgröt kommer som 2:a, resten undviker jag helst. quinoagröt är ok, men då måste man ha en klick sylt eller lite bär på för att det ska vara riktigt ätbart.
    jag brukar blanda hälfen rågfligor, hälften havregryn.
    blir inte lika slemmigt som bara havre.

annars gillar jag grahamsgröt bäst! GOTT!
  • SkönaGG

grahamsgröt är min favorit men jag är bekväm av mej så det blir micrad havegrynsgröt varje dag till frukost

Alexandra 040318 & Beatrice 060121 & Christina 071004
  • Göteborg

Mannagryn! *namnam*

Fast bovetegröt är också gott

Shut up when I'm talking to you! You hear me? Answer me!
  • GladaMamman

Jag gillar grahamsgryns-gröt. OBS! Inte gjord av grahamsmjöl utan grahamsgryn. Ligger i likadana förpackningar som mannagryn. Men den innehåller lite mer fibrer och kokas på hälften vatten, hälften mjölk. Nackdelen är att den ska koka i tio minuter, så det blir inte så ofta!

• imsel
    GladaMamman skrev 2008-05-09 19:17:49 följande:
    Jag gillar grahamsgryns-gröt. OBS! Inte gjord av grahamsmjöl utan grahamsgryn. Ligger i likadana förpackningar som mannagryn. Men den innehåller lite mer fibrer och kokas på hälften vatten, hälften mjölk. Nackdelen är att den ska koka i tio minuter, så det blir inte så ofta!
    det är den jag oxå brukar köpa, även om det blir grahamsmjöl istället ibland när de andra är slut.
  • W W

risgrynsgröt då eftersom det faktiskt är ätligt..

My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • underbara jag

grahamsgröt och mannagrynsgröt, mumma

e ju nästan likadana

• Shoppingtokig

Gillar flera olika som risgrynsgröt, mannagrynsgröt, grahamsgröt, havregrynsgröt Det sistnämnda har jag dock lärt mig att äta som vuxen

• Fernsehen

mormors blåbärs eller lingongröt :D

Svar på tråden Vilken gröt gillar du bäst?