Slemproppen börjar släppa när man är öppen hur mycket?
Lite av min slempropp har släppt och jag undrar nu hur öppen man är när den börjar lossna?
Lite av min slempropp har släppt och jag undrar nu hur öppen man är när den börjar lossna?
måste se vad det blir för svar
Eftersom min lossnade i början på vecka har jag hört mig för. Man behöver inte öppnat sig alls..Det kan ändå ta flera veckor innan barnet kommer.
med andra barnet släppte delar av slemproppen i flera veckor. I v. 40+2 blev jag igångsatt och då var jag inte öppen alls. Så mitt svar blir att man behöver inte alls vara öppen.
Vid fjärde graviditeten såg jag min första slempropp
Den lossnade med blod, skvätt & slajjm ca 6 veckor före BF. Men jag började inte öppna mig förrän en månad senare.
Det tog 1½ v för livmoderhalsen att öppna sig 2 cm. Sedan tog det fart och killen föddes 4 dagar före BF.
På Spec-förlossningen sa läk att det var bara att vänta och se vad som händer, men att det var bra att jag kollade upp det.
TS, har du varit på sjukhuset eller blivit undersökt av BM? Vilken vecka är du i?
Om du är tidigare än 34 veckor så måste du nog kolla upp det!
Vad synd. Sitter på 40 veckor nu och vill ju se det som ett tecken på att det är på G inom kort.