• destino

Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)

jag har gått ner 10 kilo på 1,5 månaden, bytte ut frukoståt ingen frukost innan, dumt jag vet, sen nån måltid, men har lite kvar nu och det går sakta, tänkte köra med nutrillet igen,
    jag gillar choklad, mnjam,
    jag är väldigt positivt till detta för man svälter inte och kan planera lätt sina måltider, sen är det väl så att magen vänjer sig vid mindre så man klarar inte av attäta mängder sen heller...
    lycka till, duktig du är TS

• destino

hej jag har nu handlat allt vad jag behöver, tänker bytta ut 2-3 måltider, dvs äta lunch på jobbet och resten dricka eller ta en sån "bar".
    så jag uppdaterar och skriver hur det går, för det går för sakta med mindre mat och tränning...

• destino

JAHA NU BLIR JAG FÖRVIRRAD. ÄTER JAG LUNCH SÅ SKALL JAG TA 4 NUTRILLETE, ELLER?

det är väl rätt?

Lalalong skrev 2008-05-11 19:58:17 följande:
    [citat]
    destinoJa jag kikade lite på den sidan. Var lite roliga recept och så, kanske provar det någongång för att få lite variation på chokladdrycken Men du, om du bara ska äta lunch på jobbet och äta/dricka nutrilett för resten så är det ju 4 måltider du byter ut. Nutrilett räknar med att man ska äta 5 mål nutrilett om man äter bara det. Därför antar jag att om man äter ett vanligt mål mat så ska man dricka/äta 4 mål nutrilett om dagen. Det är väl lite för att få i sig rekomenderat dagligt intag av vissa saker. Lycka till!!
  • destino

jag känner mig inte mätt, men hälsosam,
    en nutrillette till frukost,
    en banan,
    tonfisksallad-lunch meny,
    ......
    hittils...

• destino

07.00 en nutrillette till frukost,
    10.00 en banan,
    13.00 tonfisksallad-lunch meny,en bit bröd, fulkorn
    15.00 kaffe med soya mjölk, en bit bröd med liten klick smör
    17.00en nutrilet bar-toffe elle liknande
    19.00en korv, halva ägg, 3 st knäkebröd med lite korv.

motion- cyklat en halvtimme

vet ej om det är bra men nu är jag mätt och kan sova gott i kväll...

hoppas på bättre dag imorgon, tex bytta lite bröd och knäcke med moroter eller frukt.

• destino

07.00 Nutrilett choklad, kaffe med soya mjölk,
    10.00 banan
    13.00 rissotto med grönsaker och lax, kaffe
    hittills....

nån annan????

• destino

10.00 banan
    hittills....

15.00 lite mandel
    17.00 en brownie bars tänker jag ta innan tränningen som ligger ca 5 km från jobbet och jag tänker gå ditt...
    18.30 medelgympa...

sen är det jobbigast hemma med make och dottern, dem är alltid hungriga, hur skall jag klara mig...

• destino

10.00 banan
    hittills....

15.00 lite mandel
    17.00 3 morotter innan tränningen som ligger ca 5 km från jobbet och jag har gått ditt...
    18.30 medelgympa...svettig...
    20.00 lax bit med en tomat, lite ris

vet ej om det är bra, men satte mig med maken och dottern ville äta och jag tog lite, det är svårt att förklara till dottern varför inte mamma vil äte, sen vill man ju ätta gott på jobbet, och slippa förklara till arbetskamrater varför man "dricker", hihhhi
    för de vet ju att jag är emot sånt dvs bantning , men, men...
    detta är hälsosamt!!!

• destino

glömmde skriva en knäckebröd också vid 11.00

Svar på tråden Vi som försöker gå ner i vikt med nutrilett :-)