• Vera 74

Egypten väder i november - någon med erfarenhet?

Har funderingar på att åka till Hurgardha (eller hur det nu stavas...) i mitten på november i 14 dagar. Någon som varit där vid den tiden och kan berätta om hur vädret var då? Hur varmt var det på dagarna resp kvällar/nätter? Regn?

Någon som varit i Hurgardha och kan rekomendera hotell? Var ska man bo? Sekallacentrum, Downtown, etc vad rekomenderar ni? Hur tar man sig bäst runt i stan? Hur billigt/dyrt är det med taxi? Restauranger utanför hotellet var finns de och hur är de?

Vill veta massor.....

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Egypten väder i november - någon med erfarenhet?
  • h81

vi var där första veckan i november o det var fantastikst väder!!!! inte ett moln en enda dag, tempen steg för var dag o låg väl närmare 30gränsen... (såklart lite kallare på kvällen men en tröja räckte bra)
    vi bodde i hurghada men jag minns verkligen inte vad hotellet hette!!? ta ett hotell med bra strand bara, för alla stränder ägs av hotellen o det verkade kosta en del om man ville bada ngn annanstans än där man bodde *knöligt o ta sig runt oxå än o bara gå ner direkt när man ätit frukost*

vi tog oss utanför hotellet in till centrum en kväll, man kunde åka taxi men det gjorde vi inte, man kunde oxå vinka på små minibussar som kostade några kronor som gick fram o tillbaka hela tiden men det vågade vi inte heller så vi gick o det ska ni INTE göra!!!!! *livsfarligt ju*
    men vi hittade en bra restaurang iaf, där åt vi, två pers plus varsin öl för 32kr!!!!!!!!!!!!!!!!

trevlig resa!

• Ellinora

Vad kul att ni funderar på Hurghada! Rekomenderar det verkligen!!
    Själv är jag lite kluven till Egypten under november, tycker det är lite sent på året; lite för blåsigt o nästan lite för svalt, men samtidigt slipper man den extrema hettan o det är varm o skönt på dagarna (dock långärmat på kvällen). Temperaturen ligger väl runt 25 grader på dagen, 16 på natten o 22 i vattnet. Regn behöver du inte oroa dig för.

Hurghada kryllar ju av hotell, men jag rekomenderar gärna Grand Resort: redseahotels.com/index.php
    Fina rum, mkt bra service, god mat, jättehärliga poolområden o en fin strand. Hotellet ligger en liten bit från centrum, alldeles lagom tyckte vi när vi bodde där, o det är bara till att ta en taxi in till stan för shopping o restaurangbesök. Att åka taxi kostar inte mer än 10 EGP, o ni bör satsa på taxibilarna o inte minibussarna.

För övrigt är det mkt billigt att leva i Egypten.

Svar på tråden Egypten väder i november - någon med erfarenhet?