Äggallergi-tråden: del 7
*snubblar in*
Tack för länken Myran!
Här kommer vår "roman"!
Max har ingen konstaterad allergi mot ägg, "bara" mot mjölk & soja.
Men han är fortfarande förstoppad efter 7 månader och kinderna är... framÅtebax.
Vi lever på Importal (1 påse), Resulax (vb, vilket blir var 2-3 dagar), Olja vid dusch/bad, MiniDerm, Locobase och Fenuril. Nätterna är bättre, men inte bra. Humöret... tjah, tur man är en härdad gammal morsa
Vi var hos ny läkare (ny BUM pga flytt) och den läkaren försäkrade att det går över och det är inte farligt. Tester visar ingenting - Titta! sa hon och drog med nageln på sin arm. Det blir märken även om det inte är en allergi! Det behövs inget patchtest. Ni sköter honom så bra, huden är bra. Analen har ingen förträngning men det ligger en klump inuti. Osv osv...
Vi funderade några dagar, sen ringde jag runt. Jag hittade en som är duktig på allergier. Jag ska kämpa för att få en remiss från någon (ovillig) läkare - annars går jag vidare till chefen på BUM och säger att jag inte är nöjd med att grabben inte får en ordentlig utredning. (Vi trodde det skulle bli bättre när vi bytte läkare).
Nu har vi på allergikonsultens inrådan beslutat oss för att hålla honom fri från ägg också. Förutom mjölk, soja och baljväxter.
Sedan hoppas vi på remiss till patchtest.
Om vi inte får remissen så rådde hon oss att fortsätta med att ta bort alla sädesslag och se om han blir bättre.
Håll tummarna för vår lille "skitunge".