Inlägg från: Brokeback Mountain |Visa alla inlägg
  • Brokeback Mountain

Fester.

Hur ofta springer era TONÅRINGAR på fester? Nämn gärna hur gamla de är.

Har 18-åring som i stort sett är varje helg, men sen har jag en tjej på 16 som minst varannan helg är. Jag kan inte förbjuda henne, då blir det bara bättre. Än så länge har jag inte sett några tecken på alkohol eller tobak.

Hur gör ni om det bryter en "regel" (t.ex användning av alkohol och tobak), kommer hem för sent (beror ju på hur mycket för sent), etc..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-10 10:03
    Men trött är man. Då blir det bara sämre skulle jag väl skriva. Eller då blir det inte bättre. Ni förstår!!

• Svar på tråden Fester.
  • Brokeback Mountain

Det är inte så lätt! Men hennes pappa tycker att - varför egentligen förbjuda då inget alkohol (eller tobak) är med i bilden..

• Brokeback Mountain
    Guldrosen skrev 2008-05-10 12:28:23 följande:
    Mina tonåringar, snart 16 och 18, är nästa aldrig på fester. De träffar sina kompisar lite på helgerna och hittar på lite olika saker. T ex spelar TV- eller dataspel, tittar på film eller lagar mat. Dricker gör de inte. De flesta av deras kompisar dricker inte heller. Jag är så glad och tacksam över att jag inte behöver oroa mig.
    Lyckos!

Nu har jag talat med dottern lite men inte så mycket framsteg. Bara "menåååååh du fattar ju ingentiiing" som svar. Hehe.
Svar på tråden Fester.