Fester.
17 år.
Jag är på fest ungefär varannan månad kanske..det är heeelt olika.
Min första fest var jag på i Oktober. Då var det klassfest och jag drack för första gången. 2 glas vodka med tranbärsjuice.
Mina klasskompisar som är alldeles fantastiska människor sa "Drick absolut inte mer än du vill. Känn dig inte pressad bara för att alla andra dricker. Det ska vara trevligt, inte en hemsk upplevelse. Säg till om du undrar nåt så hjälper vi dig att hälla upp drickan"...osv...såhär i efterhand så har jag insett vilken tur jag hade att dricka första gången med dom. Andra häller ju bara i en sprit utan frågor eller svar.
Samma sak med cigaretter, jag avskyr det och skulle aldrig få för mig att röka. Mina klasskamrater ställer sig alltid en bra bit bort så jag inte behöver få rök på mig. Medan på andra fester så bryr människor sig inte.
Sen i oktober så har det blivit ca 4 klassfester till. 2 fester på Nyårsafton och valborg. Och sedan en övrig fest som vi bara hade för skojs skull.
Varje gång så dricker jag va 2 glas vodka eller cider, aldrig mer. Det blir inge kul om man dricker mera än så.
Mina föräldrar skulle aldrig ge mig ett straff för att dricka eftersom att jag är så pass ansvarsfull med det.
Jag minns första kvällen när pappa hämtade mig. Han sa inte ett ord och jag bara babblade på
"Ja okej då! Jag erkänner att jag har druckit"
haha
Tyvärr så är det många i min klass som festar vareviga helg och dricker massor...
Varje man ansvarar för sig själv...
Hoppas du fick en bättre insyn på detta nu TS