Fester.
När jag var från 16 och framåt festade kunde man festa flera gånger i veckan på loven. Hade alltid en tid då jag skulle vara hemma. kl. 2 om det var fest, annar kl. 12 om vi bara hängde hos någon kompis. Många kompisar hade ingen tid alls och kunde hänga på efterfester fram tills dagen efter.
Drack och rökte som 16-åring precis som "alla" andra. När jag var 18 fick jag göra som jag ville men eftersom jag fortfarande bodde hemma ville mamma att jag skulle väcka henne när jag kom hem.
Fick aldrig något "straff" om jag kom hem för sent. kanske att jag skulle komma tidigare nästa gång eller att de hämtade mig ett par gånger. Jag var ganska skötsam så det var nog inga stora problem.
Mina föäldrar visste att jag rökte och lät mig göra det även om de inte tyckte om det. De fattade att jag drack också. Hittade sprit på mit rum nån gång, men så länge jag skötte mig, kom hem när jag skulle så lät de mig bara veta vad de tyckte men förbjöd aldrig. De köpte absolut aldrig cigaretter eller alkohol till mig.