• surfbrud

Hur länge har man mensvärk?

Hej!

Jag är i v5 och har haft mensvärk sen fem dagar efter ÄL. Innan BIM hade jag mensvärk helatiden, men efter BIM så har den avtagit lite och kommer liksom i omgångar. Nu inatt fick jag så ont i magen att jag var tvungen att gå upp och ta en alvedon. Jag blev väldigt orolig, men inget blod har kommit än iaf. Det värsta gick över ganska fort, men jag känner mig fortfarande lite öm i magen (inte alls som i natt) och det värker till på ett specifikt ställe i livmodern ibland. Kan det vara där ägget har fäst?

Hur länge är det vanligt att man har mensvärk? Bör jag oroa mig? Det gjorde alltså rejält ont i natt och jag svettades mycket. Är så orolig...

• Svar på tråden Hur länge har man mensvärk?
  • MILFilicious

Är nog bara växtvärk .

• Mickis74

Det är antagligen växtvärk, väldigt vanligt och kommer och går under hela graviditeten för många.

• Joppalojna

Ja hade rejäl växtvärk fram till v. 9 typ å sen dess har ja bara haft lite trevliga molvärks känningar...

• Twinkiie

den värsta mensvärken försvann väl i v 13 tror jag men har fortfarande världens mensvärk ibland :P är i v 36 nu,,

men i början beror de ju på ligamenten o stuff.. :) helt normalt iaf!!

själv var ja så säker på att jag skulle få mens att jag inte ens testade mej fast jag var två veckor sen.. men de va ett plus ändå :P o mensvärken höll i sig :P

grattis o lycka till =) Ta de lugnt o försök o inte oroa dej.. E ju bättre för dig o den lill*... :)

Du väntar ju barn inte missfall!!

kram

• kejtan

Jag hade det under hela grav men är du orolig, kolla!

• dragon06

hade växtvärk till och från hela föra grav, men har växtvärk nu oxå med min andra grav.

• surfbrud

Tack för alla svar. Jag har knappt kännt någon mensvärk nu på flera dagar, och det är verkligen skönt att det har släppt. Det var faktiskt ganska jobbigt! Jag känner av lite molvärk efter sex och ibland när jag rider och det skumpar mycket, men annars är det nästan ingenting längre. Det kan komma på kvällen men försvinna nästan lika snabbt som det kom.

Jag är inte så orolig längre. Går in i v 7 imorgon och ska till BM på måndag.

• snusmumriken2

Är också i v 5 o har samma mensvärk som du!
    Är också jätteorolig (trots att jag hade likadant med barn nr 1) för att det ska bli ett missfall.

Det var verkligen jätteskönt att läsa alla svar i denna tråd, de lugnade mycket, tack!

• Bexaa

Det är individuellt hur länge man har värk...och hur mkt värk man har...värken beror på att livmodern utvidgar sig, detta kan du läsa mer om på www.niomanader.se

Svar på tråden Hur länge har man mensvärk?