Bevabus skrev 2008-05-23 17:21:19 följande:
Ja dåså! Om ni får tag på en bättre psykolog än den ni hade förut så finns det hopp

Nu har det ju gått några år sedan du skrev, men jag undrar: hur slutade det och vad gjorde du? Jag är i precis samma situation idag med en omöjlig 15-årig dotter.
Ewa 65 skrev 2008-05-23 17:17:51 följande:
Hej igen...
TAck alla ni som svarat.....lite hopp får jag ....
Ibland verkar hon helt "normal" med vettiga värderingar och hon försöker att inte vara oförskämd mot mej men....Ibland är det som att prata med en utomjording.Påpekade lite försiktigt att hon inte kan stå i duscen i 30 minuter och bara värma sej 2ggr/dag för att det kostar pengar! Det fattade hon minsann inte..eller verkade inte fatta. Senare på eftermiddagen, när jag ställde in en timer i badrummet, inställd på 7 minuter , så säger hon:-Oh vad bra, då vet vi när vi duschat klart..o vi slösar inte på vattnet och det är ju bra för miljön oxå...
Ni rekomenderar BUP. Där har vi varit och pratat m en psykolog och gjort VISK test som inte visade något avvikande. Dit går honinte tillbaka.Tyvärr så var psykologen inte den mest sympatiska person utan en mer kallhamrad sådan som i princip tyckte att vi skulle gå med på dotterns krav att pierca sej( som då var det enda i hela världen som hon ville göra och som var den enda som inte fick)för då skulle hon må bättre...
Men jag har pratat med heen om att vi kan begära att få träffa en annan. Vi har gått hos en fantastisk familjebehandlare under några år men efter omorganisationer i kommunen så fick vi inte gå kvar hos henne, precis när dottern äntligen hade börjat gått hos henne själv , utan oss föräldrar och verkligen gjorde framsteg...men jag kämpar på och släpper inte taget om henne, någonsin..men jag skulle vilja ha några dagars andrum, ENSAM.
Men så här är livet....Ha en bra helg allesammans!