• luckysun

Åh nej. Ätit ur gammalt lÄtit och lagon paket.

Vad jobbigt för min nojighet.
    Upptäckte just att Lätt och Lagom oliv paketet som är slut hemma var bäst för 16 april.

Jättekul. ICA måste slarvat och sålt det iallafall och jag min klant har ej läst bäst före märkningen. Min man köpte paketet. Arg.

• Svar på tråden Åh nej. Ätit ur gammalt lÄtit och lagon paket.
  • Disan

Äh, det dör man inte av! Reklamera skiten, skulle jag ha gjort!

BabyRo född 070620
  • AnneSophie

Var det mögligt? Smakade det inte gott? Luktade surt?

De flesta matvaror är faktiskt ok lååångt efter bäst före-datumen. Det är bara att sniffa och smaka.

I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • familyfour

Om det inte smakade härsket så var det nog inte "dåligt".

• luckysun

Nej inte mögligt. Inte märkt annorlunda smak. Oh nej. vad kommer hända mitt barn i magen

• AnneSophie
    luckysun skrev 2008-05-10 19:13:04 följande:
    Nej inte mögligt. Inte märkt annorlunda smak. Oh nej. vad kommer hända mitt barn i magen
    Ööööhm....? Hända barnet i magen? Absolut ingenting pga det här.
    I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • Tant Greta

Ingenting kommer att hända barnet i magen

• Flamma

Bäst före betyder inte att det är dåligt eller att man inte kan äta det efter utsatt datum, men självklart kan du reklamera!
    Bebis i magen har det nog bra, men släpp oron lite

• elinville

HUr klarade man sig förr i världen när ingen talad om för en att "bästföre-datumet" hade gått ut?
    Jag lovar dig, hade smöret varit härsket hade du inte kunnat äta det. Ta det lugnt, inget kommer hända med vare sig dig eller ditt barn

Maja 070703
  • luckysun

Hur märker man om det var härsket.

• Tant Greta

På smaken&det lär väl inte lukta speciellt gott heller.

luckysun skrev 2008-05-10 19:23:07 följande:
  • AnneSophie
    luckysun skrev 2008-05-10 19:23:07 följande:
    Du, om det hade varit härsket så hade du vetat om det. Det hade inte gått att äta (och lukten är inte heller så trevlig).
  • Teskedsmamman
    Ja, vad skulle hända?! Jo att du blir magsjuk pga dålig mat, än har det inte hänt tydligen så då kan inget hända barnet heller...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • luckysun

nej hörrni, nu har jag kommit så långt i graviditeten och pallar inte med något hemskt.

Hoppas bebis överlever i min mage nu.

Konstigt att jag ej märkt av smöret. Min man har också ätit ur det och har inte märkt något. Precis som vanligt smör.

• fanny20

Du måste skämta!!!
    Tror du verkligen bebisen kommer dö???

Om det inte smaka eller lukta konstigt, ni har inte blivit magsjuka. Då borde det inte ha varit nått fel på smöret. Och eftersom ni inte reagerat på nått vis så ska det mycke till för att bebisen ska dö för att du ätit smör som hade bäst före datum var för 2 veckor sen!!

Bäst före är faktist bara en rekomendation. och inebär inet att varan är otjänlig efter det datumet.
    Sista förbrukning innenbär att vara inte bör ätas efter det datumet, för det kan vara otjänligt.

• Tant Greta

Klart bebisen överlever

luckysun skrev 2008-05-10 20:34:04 följande:
    nej hörrni, nu har jag kommit så långt i graviditeten och pallar inte med något hemskt. Hoppas bebis överlever i min mage nu. Konstigt att jag ej märkt av smöret. Min man har också ätit ur det och har inte märkt något. Precis som vanligt smör.
  • Angelx

Jag tycker faktiskt lite synd om dig TS. Du är orolig och tror att det kommer att hända ditt barn i magen något för att du ätit utgånget smör....Det verkar som om du hade behövt prata med någon angående din oro, för du verkar inte att må riktigt 100.
    Lycka till

• listo
    luckysun skrev 2008-05-10 20:34:04 följande:
    nej hörrni, nu har jag kommit så långt i graviditeten och pallar inte med något hemskt. Hoppas bebis överlever i min mage nu. Konstigt att jag ej märkt av smöret. Min man har också ätit ur det och har inte märkt något. Precis som vanligt smör.
    Vilken tur då att du inte behöver oroa dig för att något hemskt ska hända på grund av att du har ätit smör som inte är för gammalt.
    OBEY ME - and your life will be easier
  • La Lola

Nämen jösses.

Ts har du fortfarande inte läst kostråden? Där står det om listeria och toxplasma gondii. De två grejerna som är fosterskadande.
    Gammalt smör är inte fosterskadande!

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
Svar på tråden Åh nej. Ätit ur gammalt lÄtit och lagon paket.