• W W

Varför rakar judinnor håret?

Svar på #1
    isf har jag en fråga.. får islamska kvinnor visa sitt huvud om dom är rakade?
    My mind wanders, and sometimes leaves completely.
  • W W
    yuzz skrev 2008-05-10 23:25:25 följande:
    IsDimmaDet finns nog inga skrifter om det, men tekninskt så kan man väl det eftersom slöjan är till för att täcka håret. Fast när jag tänker efter så kanske det ändå inte går eftersom en muslimsk kvinna även ska täcka halsen och barmen med sin slöja.
    Tack för svaret
  • W W
    teek taak skrev 2008-05-11 14:55:35 följande:
    Angående det förslaget om att muslimska kvinnor skulle raka håret och då behöver de inte täcka det är inte tillåtet i islam heller efter rakning av håret är haram (förbjudet) enligt islam. Och profeten gjorde det tydligt att det är endast ansiktet och händerna som får synas, resten skall täckas.
    Nej, det var inget förslag, bara en fråga om man teoretiskt skulle kunna ta av sig slöjan då. Men det där om att man bara får visa händer o ansikte har jag ju faktiskt läst men sammankopplade det inte med min fråga igår då jag inte tänkte på det just då.
  • W W
    teek taak skrev 2008-05-11 15:00:33 följande:
    Jag syftade inte på din fråga Jag syftade på att det verkligen finns de som föreslår att muslimska kvinnor rakar håret för de tror att slöjan handlar endast om att täcka det.
    okej, det visste inte jag..
Svar på tråden Varför rakar judinnor håret?