• Anonym

Yrsel och "domningar" i läpp och fingrar??

Har i några dagar nu kännt mig väldigt konstigt. Jag blir ofta yr och får då och då domningar i fingrar och läppen. Alltså typ "sockerdricka".
    Jag mår lite illa till och från, det kommer jätteplötsligt och går över lika fort. Men det är inte en såndär "jag-tror-jag-måste-spy"-känsla, utan bara lätt illamående.
    Dessutom är jag sjukt trött..
    Börjar bli orolig nu eftersom det hållit i sig i några dagar... Man hinner ju börja tänka på tumörer och sånt
    Har gnaksa nyligen slutat med antidepressiv medicin, kan det vara pga av detta? Tycker dock det är konstigt, jag har ju trappat ner jätteförsiktigt enligt läkarens rekommendation och åt så minimal dos innan jag väl slutade... Och han nämnde aldrig att det kunde bli såhär så man slutar..!

• Svar på tråden Yrsel och "domningar" i läpp och fingrar??
  • Anonym (mamma)

jag har haft liknande sympton när jag har haft en dålig dag!
    Jag slutade med mina piller för snart 4 år sen men fortvarande så kommer det såna jobbiga dagar när man är yr och har konstiga symptomer... Ofta så beror den "sockerdricks"känslan av det att man andas "för" mycket. Man får i för mycket syre!Om det känns så så ska man andas i en papperspåse! Försök att ta det lugnt! Du har inga tumörer eller så. och du kommer inte att dö! kämpa på du, det går över jag lovar!

• Anonym (minna)

Jag tycker du ska kolla ditt blodtryck. Jag får en känsla av pickande i läpparna när mitt tryck är högt.

• Anonym

Låter som om det kan vara hyperventilering som ligger bakom.

• Anonym

Men det låter konstigt, för jag har inte alls haft några dåliga dagar, på väldigt länge!
    Hela veckan och helgen har varit jättebra! Och andas för mycket... alltså jag har ju andats och varit precis som vanligt. Yrsen kommer och går väldigt ojämt, precis när den vill. Kan bli yr då jag sitter ner och pluggar, kan bli yr då jag reser mig eller mitt i det jag går...
    Min sambo tror jag är gravid, men jag tog då ett test som visade negativt (dessutom är det nog rätt långsökt eftersom jag äter p-piller utan att ha slarvat eller missat).

• Anonym

Borde man inte märka om man hyperventilerar??
    Eller ens omgivning i alla fall?

Anonym skrev 2008-05-11 10:21:45 följande:
    Låter som om det kan vara hyperventilering som ligger bakom.
  • Anonym

?
    Kan man verkligen hyperventilera i flera dagar utan att det märks av omgivning eller en själv??

• Anonym

Jag har i vanliga fall väldigt lågt blodtryck, det höjdes något när jag började äta p-piller men ligger fortfarande som normalt fast lågt...

Anonym (minna) skrev 2008-05-11 10:19:54 följande:
    Jag tycker du ska kolla ditt blodtryck. Jag får en känsla av pickande i läpparna när mitt tryck är högt.
  • Anonym (mamma)

joo man kan hyperventilera utan att man märker det, eller det är vad läkarna har sakt till mig!Eftresom jag har varit på akuten av likadana sympton som du har så har mitt blodtryck varit ok samt alla andra tester men när jag fick en papprespåse att andas i så började jag att må bättre! Nu har jag lite problem med för högt blodtryck och jag har inga symptomer alls! Men om det känns bättre så borde du gå till läkaren..

Anonym skrev 2008-05-11 10:53:27 följande:
    ?Kan man verkligen hyperventilera i flera dagar utan att det märks av omgivning eller en själv??
  • lollisen

Det kan vara en bieffekt av att du slutat med dina mediciner, det kan vara gravidsymptom, det kan vara stressymptom som uppkommer efter en stressig period, det kan vara ett symptom av att du andas på "fel" sätt, det kan vara symptom på ångest, det kan vara symptom på överansträngning /.../

Det kan bero på så mycket, men är du orolig, så tycker jag att du skall konsultera din läkare så att du kan känna dig lugn i detta.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym

Jag har tänkt ringa vårdcentralen imorgon, tycker itne det är riktigt nått jag behöver söka akut för.
    Blir bara så konfunderad.
    Nu börjar man ju spekulera, kanske man har diabetes?? Det gör en liten skillnad om jag äter...
    Hastiga rörelser är väl det som gör att jag blir mest yr och då kommer även domningarna...
    Känner mig inte alls nedstämd och har heller inte alls kännt av nån ångest, så jag har väldigt svårt att tänka mig det.
    Har dock blivit ganska "känslig" eller vad man nu ska säga. Kan börja storgrina (utan att känna mig ledsen) för minsta lilla. Såg nyss reklam, den här hunden i trissreklamen. Han som bor i stan och så en dag får han komma ut på landet/på stugan och springa runt i gräset "plötsligt händer det". Gud vad jag grinade. ?????
    Det är ju inte så speciellt känslosamt direkt.
    Storbölade igår då vi såg Notting Hill när dom rä i den där stora trädgården och läser det som stor på bänken "For June who loved this garden. From Joseph who always sat beside her" eller vad det nu är det står. *grina* 
    Nästan så att jag själv börjar tro jag är på smällen, men har ju gjrot ett test som var negativt så det borde jag ju inte vara.

Svar på tråden Yrsel och "domningar" i läpp och fingrar??