• la perla

jamande katt på natten!!!

hjälp snälla, är det någon som har något tips på hur man får katten att sluta jama på natten! Allt har varit bra men på senare tid så har katten börjat jama från kl 04 på morgonen och väcker min man som ska upp o jobba, han blir galen snart. Vi fick barn för 6mån sedan så man behöver värkligen all sömn man kan få..orkar snart inte mera,han blir stimulerad och får massor av kärlek, vill inte ha han som utekatt då han drar in fästingar o skit, men han springer ute på terassen och grannen tak så lite ute är han ju. tips någon?

• Svar på tråden jamande katt på natten!!!
  • Camarogirl

Vår katt är 17 år, kastrerad hankatt med njursvikt. För nån månad sen började han gapa på nätterna, höll på att driva oss till vansinne... Vi trodde det hade samband med hans kassa njurar, men efter en tid slutade han bara skrika på nätterna. Vet inte varför han skrek!

Kan rekommendera såna där gula öronproppar av skumgummi! Funkade jättebra för min del!

• skorpionen80

Om han inte är kastrerad så börja med att kastrera. Lek med honom innan ni går och lägger er så han blir uttröttad och inte orkar skrika hela natten ;)

• mjäk

Han kanske helt enkelt känner sig ensam och behöver en kompis.

• la perla

får väl köpa öronproppar till mannen=)men vad irreterande det är!! Man får lust att strypa katten! ska prova trötta ut han i kväll..kastrerad är han..

• Eisa

Jag vet hur irriterande det är. Jag slängde in min katt i duschen och duschade rätt kallt vatten på henne, så förbannad var jag efter 4 nätter med MAO MAO MAO varenda sekund. Det hjälpte inte.
    P-piller hjälpte. Men det hjälper ju inte i ert fall.
    Vill bara säga jag förstår.

• la perla

mjäk: vill inte ha en till katt, kan köpa en kanariefågel till han=)

• mjäk

la perla skrev 2008-05-11 19:37:06 följande:

mjäk: vill inte ha en till katt, kan köpa en kanariefågel till han=)
    Haha, ja..då är väl katten sysselsatt iaf.
  • Dulilladärinne
    Eisa skrev 2008-05-11 19:36:50 följande:
    Jag vet hur irriterande det är. Jag slängde in min katt i duschen och duschade rätt kallt vatten på henne, så förbannad var jag efter 4 nätter med MAO MAO MAO varenda sekund. Det hjälpte inte.P-piller hjälpte. Men det hjälper ju inte i ert fall.Vill bara säga jag förstår.
    Att slänga in katten i duschen och duscha "rätt kallt vatten" på henne låter ju hemskt! Min ena katt mjauar också väldigt mycket på natten, men något sådant skulle jag ALDRIG få för mig att göra!!!
  • smurfliza
    Jag vet hur irriterande det är. Jag slängde in min katt i duschen och duschade rätt kallt vatten på henne, så förbannad var jag efter 4 nätter med MAO MAO MAO varenda sekund. Det hjälpte inte.P-piller hjälpte. Men det hjälper ju inte i ert fall.Vill bara säga jag förstår.
    Ska du verkligen ha katt?
  • Jiji

lek med missen på kvällen, kör lite långjagis så han får upp flåset.. efter en halvtimme så är han nog trött och vill sova han med. Våran misse blir likadan om vi inte aktiverar han, för eftersom vi jobbar på dagarna så sover han då. Så han är inte så trött på kvällen.. För oss har det funkat iallafall, att busa järnet med han på kvällen!

• werty123

fy f*n vilket djurplågeri sånt där blir jag himla irreterande på, du kunde väl slänga ut den på gården eller nånting då, det värsta katterna vet är när pälsen blir blöt, eller få vatten på sig.

• Lurvenpajsaren

Jo, för det där lät ju rätt vettigt...

• iii

Hade samma problem med min kise innan. Tills jag fattade att det var mat han ville ha Jag brukade ge honom mat på bestämda tider, men han vill hellre småäta så det har fått bli att han har tillgång till mat hela tiden. Nu är han tyst hela nätterna.

• la perla

ggrr har provat allt! men har jamat samma i natt och natten innan oxå..jag är ju hemma hela dagen och kelar (dock inte mycket)med honom men jag tror han är riktigt svartsjuk pga dottern 6mån, innan hade jag ju all tid i världen för honom och nu är han inte prio ett..och han märker det, går svartsjuka på katter över el??har jag fått dottern att sova är ju inte att ha en katt i famnen det första jag är sugen på..tack för råden iallafall..

Svar på tråden jamande katt på natten!!!