Inlägg från: linda gbg |Visa alla inlägg
  • linda gbg

Någon ung mamma i malmö trakten med barn födda 08??

Min pojke föddes förra året visserligen och är nu 7 månader, dessutom bor vi i Göteborg men är ofta i Malmö hemma hos min mamma som bor i Kirseberg, där jag är uppvuxen. Pojken döptes dessutom i Kirsebergskyrkan. Känns fortfarande mer hemma där än här :)

• linda gbg

Flyttade till Gbg pga en dåvarande pojkvän och att det vart kul med lite ombyte liksom. Var just då ganska trött på Malmö och såå, så behövde se nåt nytt liksom :)
    Men nu när man har bott här ett tag så längtar jag varje gång jag ska ner till Malmö och alla kompisar är juh fortfarande kvar där nere såå :) Näråå inte farligt... Tåget tar bara knappt 3 timmar och åker man så pass mycket fram och tillbaks som jag gjort så gör det inte så mycket...

Vart i Kirseberg bor du ? Och hur går det med flickan hittills ? :)

• linda gbg

Japps! Hmm det vart oftare innan men nu försöker vi 1 gång i månaden eftersom vi på senaste tiden haft en hel del för oss här uppe så har inte funnits tid att åka ner på samma sätt som innan.

Näee sant. Vi kommer väl flytta tillbaks till Malmö om några år skulle jag tippa!

Okej! Vet nog på ett ungefär vart du bor... Fast finns juh lägenheter på båda sidorna ?
    Min mami bor vid Beijers Park. Vid Bulltofta skolan.
    Vi ska dit om lite mindre än en månad :)

Naaw... myspys! Eller hur... Skulle kunna titta på dom precis så länge som ögonen är öppna :)
    Jora här går det bra! Nicholas har börjat ta 1-3 krypsteg... Så snart tror jag väl han ska få igång det ordentligt :)
    1a tanden är också på G!

Har du gått på nån av skolorna i Kirseberg ? Och hur ser din övriga familj ut ? Pojkvän ? :)

• linda gbg

Jarå han vill också gärna bo i Malmö :)
    Okej okej, tror jag vet vart du bor då :)
    Självklart... Kommer ner i mitten av Juni nu först...
    Mmm ganska så märkbart extra gnällig över tanden! :(
    Ahaa... Jag gick 1-6 i Bulltofta skolan, 7-8 i Kirsebergs skolan... Och 9an i Backa skolan.
    Okeej... Jag är tillsammans med Ozed (smeknamn), sedan 1 ½ år tillbaks... Han kommer ifrån Nigeria och har bara bott i Sverige i 3 år ungefär... Pratar engelska. Jag flyttade från Malmö till Gbg när jag var 17år och han flyttade in i min lägenhet förra sommaren.

Hur går det med din plutt ? Ammar du ? Hur går det isf ? Förresten... Har du nån bild på dej eller så ? Känner du många andra från Kirseberg/Segevång ?

• linda gbg

19weety - Jaa nu har 2 tänder kommit upp... Pytte små :)
    Vi bor i Hammarkullen. INTE så hemskt område som alla tror ;p Flyttade juh hit pga kände för omväxling + hade en tidigare pojkvän som bodde här. Dock så bodde jag i Örgryte till en början.

Skönt med lite ledigt :) Jag har inte vart barn ledig alls ännu :( Förrutom o knalla till affären typ haha :p Va skönt att det gått så bra med ammningen! Jag ammar lite fortfarande, mest när han ska sova, eller somna om...
    Annars äter han nu mat med små bitar i :)

Annars haru haft för dej på sistone ?
    Så otroligt varmt ute :) Vi har haft karneval här i området i helgen så blitt mycke god mat och lyssnat på nice musik. Idag ska vi till BVC, himlans nyfiken på vad vikten och längden ligger på nu... :) Imorron blir det bebisgrupp här i området. Längtar himlans mycket, just den gruppen är den roligaste jag vart på hittills med Nicholas.

Svar på tråden Någon ung mamma i malmö trakten med barn födda 08??