• Liz80

Fler med svår panikångest? kolla hit.

Någon liksom jag som lider av svår panikångest?

detta är tänkt som en diskutionstråd om just den vidriga sjukdomen panikångest.
    Alltså, en ganska "personlig" tråd, där man får vara beredd på frågor!

Kan vara skönt att skriva av sig ibland och ventilera sina tankar/känslor och ångesten.

VIKTIGT att inte stänga in sig själv med sin ångest. Prata om den, det är inget konstigt!

• Svar på tråden Fler med svår panikångest? kolla hit.
  • Liz80

jag kan ju börja....
    jag har haft denna sjukdom sen barndomen, men det har ökat avsevärt de senaste 10 åren. Medicinerar nu!
    Är nu gravid och har sedan dess fått ännu mer PÅ, förmodligen för att det händer så enormt mkt i kroppen.
    För mig är det rädslan/känslan av att inte kunna andas, rädd att bli itvingad något att äta/dricka (mest har min PÅ med dryck att göra). Konstigt kan tyckas. Vet inte vad det beror på. Värre blir det om det blåser mkt, om jag är förkyld ex.

berättar gärna mer om någon undrar nåt.

• tristania

Japp, jag har svår panikångst...går på konjektiv beteèndeterapi just nu...har bara varit där 2 gånger, så vi får väl se

• Patsy Dee

här är en till med panikångest

• LilyBerg

Jag har också panikångest. Om jag tänker tillbaka så har jag nog alltid haft det men jag har alltid slättat över det med att jag är blyg och dylikt.

• Patsy Dee
    LilyBerg skrev 2008-05-21 01:12:53 följande:
    Jag har också panikångest. Om jag tänker tillbaka så har jag nog alltid haft det men jag har alltid slättat över det med att jag är blyg och dylikt.
    jo, känner igen det där, så har nog jag med gjort.
  • Liz80
    tristania:

håller mina tummar för att det ska funka för dig med KBT.
    Hör gärna av dig och berätta om du tycker det funkar.
    Själv står jag på "kö" för att få den hjälpen!
  • jaja
    Liz80 skrev 2008-05-12 12:05:11 följande:
    jag kan ju börja....jag har haft denna sjukdom sen barndomen, men det har ökat avsevärt de senaste 10 åren. Medicinerar nu!Är nu gravid och har sedan dess fått ännu mer PÅ, förmodligen för att det händer så enormt mkt i kroppen.För mig är det rädslan/känslan av att inte kunna andas, rädd att bli itvingad något att äta/dricka (mest har min PÅ med dryck att göra). Konstigt kan tyckas. Vet inte vad det beror på. Värre blir det om det blåser mkt, om jag är förkyld ex.berättar gärna mer om någon undrar nåt.
    Kan joina er, ångest här med. Har varierat lite över tid vad jag har oroat mig över. Som du skrev ovan, rädsla att inte kunna andas och äta/dricka. Jag "fick" så förra året och blev helt plötsligt rädd för att dö om jag åt vissa saker. Av en allerigisk reaktion. Tycker själv att det är väldigt konstigt och kan inte riktigt förklara varför det blev så.... som värst åt jag nästan bara bananer och drack vatten eller kaffe. Helt galet! Nu är det bättre men inte helt bra.

Nån som känner igen sig?
  • lovenotyou

Jag vet inte riktigt vad panikångest innebär men kan nog sålla mig till er..

• Liz80

hallå!

svårt att beskriva hur en panikångest attack yttrar sig. - tryck över bröstet, lite jobbigt att andas, hjärnan är inte riktigt med, panikkänsla som gör att man inte kan hantera den situation man befinner sig i, yrrar runt och vill bara fly. Kan varken sitta eller ligga. Nästan så man hyperventilerar.

mm, de  va nog en beskrivning av hur det är för mig iaf.
    Känner du igen detta lovenotyou?'

ha det bra allihop!

• lovenotyou
    Liz80 skrev 2008-06-21 15:14:24 följande:
    hallå!svårt att beskriva hur en panikångest attack yttrar sig. - tryck över bröstet, lite jobbigt att andas, hjärnan är inte riktigt med, panikkänsla som gör att man inte kan hantera den situation man befinner sig i, yrrar runt och vill bara fly. Kan varken sitta eller ligga. Nästan så man hyperventilerar.mm, de  va nog en beskrivning av hur det är för mig iaf.Känner du igen detta lovenotyou?'ha det bra allihop!
    Aa, varje kväll när jag blir ensam i rummet. Eller att äta bland folk eller äta ute överhuvudtaget får för mig att jag ska bli matförgiftad osv. "/
Svar på tråden Fler med svår panikångest? kolla hit.