Jag är hemmafru
Sandra och Frippe skrev 2008-07-21 23:25:34 följande:
Sandra och Frippe skrev 2008-07-21 23:25:34 följande:
Sandra - Som Spomenka säger, jag är *djupt troende* romersk katolik, och vi får inte skilja oss (visst finns annulering men det är en annat sak) :) Maken som är agnostiker, visste det när han gifte mig i Katolska Kyrkan... vi gick en äktenskapsförberedelse kurs, och det var stort vikt på att båda oss visste att det är för livet ut. Vi kommer aldrig att skilja oss, vi har det jättebra... O kommer att bli rätt gammal tillsammans.... Vad du verka/är lite bitter/surt/arg... Jag är inte ung heller...men tack om du tycker 31 är ung :)
Fridoo - Har du hört om Öppna Förskola? Där träffar min son sina kompisar varje dag. Och det är gratis :) Han är inte alls understimulerad här hemma, vi läser, ritar, målar, leker, spelar spel, lägga pussel, jag undervisar honom i tron och annat... så nej, han är inte understimulerad. Han är faktiskt väldigt smart för en 3 åring. (Hur många 3 åringar kan t ex, alla bilmärke och vissa delar på bilarna? Han älskar bilar så jättemkt och måste veta allt om dom.)
Sandra -
Jag kommer att jobba när barnen är äldre (typ i tonåren), så oroa dig inte, någon pension kommer jag att ha.
Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 09:26:13 följande:
Sandra och Frippe skrev 2008-07-23 10:08:45 följande:
Nu har jag käkat lunch, sonen med (han ville ha limpmackor med Kalles kaviar på)... maken är hemma lite till innan han måste tillbaks till jobbet... jag åt lite pasta med grönsaker... är så mätt (kanske skulle inte har tagit så mkt pasta).
Snart blir det att koka vatten åt en kopp té och ta det lugnt på balkongen med sonen... kanske ska ta oss en tupplur efter jag läste lite från Barnens bibeln.
Vi hörs *kramisar*!
Alex sover än men jag ska väcka honom. Vi tog ett tupplur vid 2 tiden...efter jag läste till honom (han valde en Tom och Jerry tidning haha!) en stund... han ska ut sen o leka i lekparken med maken o jag ska ner o träna i gymmet som finns här.
Sandra: Så det är vårt fel?
Nja, jag vill inte fortsätt med dig Sandra. Tror ingen här vill, egentligen.
Kanske dags att inse det?
Jag blev bara sur att du pekar fingrar åt alla andra i diskussionen men inte fatta att du är den som håller diskussionen med liv medans vi andra vill bara prata om hur underbart det är att vara hemmaförälder.
=) Frid!