• Vitvå

Galaktorré (rinnande bröst), någon som haft det?

Jag har vätska som kommer ur brösten och jag är så orolig för vad det kan vara.
    Har varit hos läkaren som skickat mig på mammografi (väntar på kallelse) och provtagning.
    Men sköldkörtelprover kan de inte ta då det är strejk..

Hur som helst.
    Är det någon som haft detta och isåfall:
    Vad berodde det på?
    Vad blev diagnosen och vilken hjälp fick du?

Tacksam för svar...*orolig*

• Svar på tråden Galaktorré (rinnande bröst), någon som haft det?
  • NeA 84

genomskinlig vätska? annars vilken färg?
    är de mycke?

jag har "rinnande" bröst, men vet inte om de är kvar sen jag ammade för typ 2½år sen.
    därför min frågor?

kämpar mig ner i vikt
  • Vitvå

I ena är det genomskinligt och i det andra typ gulvit-aktig.
    Nej, inte mycket, det kommer en liten droppe nu och då under dagen men jag pratade med en SSK som sa att det inte alls var normalt i min ålder och måste kollas upp.

Sista bröstmjölken hade jag i februari 2006, alltså över 2 år sedan så jag antar att det inte är det.

• NeA 84

ok. jag har i båda brösten...trodde de var bröstmjölk kvar. men det är ju över 2 år sen jag ammadeFundersam
    typ om man trycker ut de är de blandat gul-genomskinligt å vitt. kommer ett antal droppar....
    asså, jag tänkte om det kan vara som du har eller om det är bröstmjölk. men frågan är ju om man verkligen kan ha det kvar 2 år efter....
    hmmm

Vitvå skrev 2008-05-12 14:30:27 följande:
    I ena är det genomskinligt och i det andra typ gulvit-aktig.Nej, inte mycket, det kommer en liten droppe nu och då under dagen men jag pratade med en SSK som sa att det inte alls var normalt i min ålder och måste kollas upp.Sista bröstmjölken hade jag i februari 2006, alltså över 2 år sedan så jag antar att det inte är det.
    kämpar mig ner i vikt
  • NeA 84

aha...läste nu att de är bröstmjölk. googlade

kämpar mig ner i vikt
  • Vitvå

Ja, jag har också förstått att det är bröstmjölk (trodde först inte att det var möjligt) men det är nog inte sånt som är kvar utan något som gör att det kommer igen på nåt sätt.

Har läst om både sköldkörtelrubbning och hypofystumörer..inte undra på att man blir lite orolig.

• NeA 84

läste med om tumörer....kul kul.
    ska nog ringa mvc imorrn. funderar på om det kna hänga ihop med att jag tar p-spruta....

hoppas du får svar på dina frågor!

kämpar mig ner i vikt
  • Vitvå

Har du också p-spruta?
    Hur länge har du haft den?
    Jag har haft Depo-provera sen januari 2006.

Ska få en spruta idag så jag ska nog fråga min BM också.
    Måste kolla fass också...

• Vitvå

Det står inget om det i fass i alla fall.

• NeA 84

har också haft sen jan 2006. depo-provera.
    läste om att det innehöll nått hormon...ett av de hormonen som påverka mjölken....om jag kopplade ihop det rätt.
    så kanske kan de ha nått samband?
    har ingen aning....
    blev med orolig nu.

Vitvå skrev 2008-05-12 14:51:40 följande:
    Har du också p-spruta?Hur länge har du haft den?Jag har haft Depo-provera sen januari 2006.Ska få en spruta idag så jag ska nog fråga min BM också.Måste kolla fass också...
    kämpar mig ner i vikt
  • Vitvå

Åh, det var inte meningen att göra dig orolig...förlåt.

Svar på tråden Galaktorré (rinnande bröst), någon som haft det?