• erika21

tunn slemhinna - ändå lyckats?

jag söker efter solskenshistorier om det är nån som lyckats bli gravid trots tunn slemhinna?

• Svar på tråden tunn slemhinna - ändå lyckats?
  • Emmyh2

Hejsan!
    Jag har ingen solskenshistoria,bara ett litet tips.
    Har du testat att äta Glandin25? (Borago olja)
    Den gör så att slemhinnan blir tjockare och ägget fäster bättre.
    Dessa små piller har blivit en dundersucce´ här på FL
    Massor av tjejer som plussat efter att dom börjat äta dessa.
    Här har du en länk till en tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31046538.html

Det är bara nyttiga ämnen i tabletterna så det är väl värt att testa?
    Lycka till!

• erika21

tack för tipset! jag gör IVF, vågar man ta det då också?

• Emmyh2

Ja det bör du absolut kunna göra! Glandin25 innehåller bara naturliga livsnödvändiga fettsyror. Så egentligen så bör man äta det jämt! Så jag tycker absolut att du ska testa! Har du svårt att få barn pga. för tunn slemhinna så är det ju perfekt med dessa tabletter. Vi har en BIM lista för alla som äter Borago (Glandin25) och det är ett flertal som plussat nu efter att ha försökt länge. Och på första försöket med Glandin så plussar dom!
    Själv har jag denna vecka ÄL, så här ska det juffsas

• CuteLilleMyGirl

Jag undrar också hur tunn slemhinna du har.
    Vid VUL på dag 10 fick jag besked om att slemhinnan var ca 6 mm, och att det var lite lite. På dag 12+13 blev jag inseminerad och är nu gravid i vecka 16.

• erika21

nu vid mitt senaste FET var slemhinnan 6,1 på dag 19. då hade jag ätit 6-8 mg östrogen per dag också.

har lyckats en gång på första ivf försöket, då var slemhinnan ca 6,2 så visst kan det väl lyckas men chanserna minskar ju....

nån fler som vet något om det här med tunn slemhinna?

• callimero

Ni som har ätit Glandin i samband med IVF, frågade ni er läkare om det var ok?
    Blir så oroad att äventyra något i samband med ivf-försöken.
    När jag frågade om Apiforce sa de absolut nej för det påverkar ju östrogenerna.

Har nog inte specifika problem med slemhinnan vad jag vet, (har ett misslyckat ÄP bakom mig) men det jag läst om Glandin25 har väckt mitt intresse.

Svar på tråden tunn slemhinna - ändå lyckats?