Inlägg från: Smultron ett |Visa alla inlägg
  • Smultron ett

Krigsleksaker

Jag HATAR krigsleksaker!
    automatgevär i barnstorlek och pistoler och stridsvagnar och kammouflage och fan å hans moster.

Det absolut värsta är dessa  automatgevär som barnen går omkring med på stan!!!
    På stan!!

EN unge hade rånarluva och automatgevär och började låtsassjuta på alla på spårvagnen. DJävla unge! och Djävla föräldrar som köper skiten.

Låt mig tillägga att de barn jag sett med dessa grova leksaker är just barn till invandrare (ja hoppa på mig och nyp mig i skinkan eller örat om du vill men så är det, och just det hoppas jag inte denna tråd kommer drunkna i OK??)

På Bvc hade någon lämnat kvar ett sånt här maskingevär i väntrummet.
    Jag tog helt sonika detta gevär och slängde i papperskorgen.

Fy faan vad bra det känndes!!

Mina barn får skjuta med färgglada vattenpistoler och jag hoppas ni ser skillnaden.

today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • Svar på tråden Krigsleksaker
  • Smultron ett

tjoho?

• Smultron ett

ingen som ogillar krigsleksaker??

• Smultron ett

Men folk! ha en åsikt

• Smultron ett

Nej. jag behöver ingen studie.
    Krig är för mig FRUKTANSVÄRT motbjudande!
    Och jag kräks nästan när jag ser dessa 5-6-7 åringar med  tuffa kläder och maskingevär och rånarluva.
    oavsett om de "tar skada eller inte"

elocin skrev 2008-05-12 22:50:41 följande:
    Jag har inget emot krigsleksaker, det finns mig veto ingen seriös vetenskaplig studie som kunnat påvisa att det är farligt eller skadligt. Lek är lek och barn förstår skillnaden mellan lek och verklighet. När jag var en småtjej sprang många småkillar runt med "Rambo"-knivar, riktiga vassa knivar. Det tycker jag idag var olämpligt. Då tyckte jag att knivarna var coola.
    What happens in vegas...
  • Smultron ett

Kjell. Precis.
    Jag kan tycka det är ok med pinn-pistoler och så.
    Men att det ska vara så likt "verkligheten" är äckligt

What happens in vegas...
  • Smultron ett

Har jag sagt att jag gillar bratz?
    Min dotter har inga Bratz heller.

Tokitoj skrev 2008-05-13 09:23:11 följande:
    Men blir man inte lite snäv i sin tanke om vad leksakspistoler gör med barn, om man tror att de senare leder till våld eller annat. Finns det inte långt värre lekar och långt värre leksaker nu för tiden, för både pojkar och flickor? Vad är det med just liksakspistolerna som skapar oro?
    What happens in vegas...
  • Smultron ett

suck och stön. det är väl ingen som påstår att barnen blir bindgalna.
    Kan vi inte hålla disskutionen på en normal nivå. Tack!

Rabelais skrev 2008-05-13 09:56:59 följande:
    Ja fy sjutton. Krigsleksaker måste vara det värsta som finns, de är ensamma orsaken till alla krig och allt lidande idag. Barn som leker krig med leksaksvapen växer upp och blir bindgalna massmördare och främlingslegionärer som njuter av att mörda och lemlästa. Ännu värre, de börjar spelar våldsamma datorspel eller *ryyys* rollspel. Sedan är de förlorade, snart börjar de klä sig i svart, tillbe satan och dricka varandras blod.Eller inte.När alla vuxna i en liten pojkes omgivning mangrannt ställer sig upp och säger "Usch och fy för vapen, det är det hemskaste och värsta som finns och du får *abolut* inte leka med sådant" kommer fascinationen för detsamma att öka exponentiellt.
    What happens in vegas...
Svar på tråden Krigsleksaker