Men mascara, snälla!
Jag är heeeelt värdelös på att sminka mina undre ögonfransar med mascara... blir aldrig fint...hur ska man lyckas bra med det? Tips någon????
Jag är heeeelt värdelös på att sminka mina undre ögonfransar med mascara... blir aldrig fint...hur ska man lyckas bra med det? Tips någon????
Jag brukar "skrapa av" borsten så att det inte är så mycket färg på den när jag målar underfransarna...
Se alltid till att inte ha mascara på ögonfransarna redan när du applicerar.
Se sedan till att det inte är så mycket mascara på borsten. Drar så långt inifrån du kan o dra ganska "fort".
Jag använder bara på de övre =P
Jo, definitivt både över och under. Behöver inte vara mycket men absolut inte strunta i nederkanten. Då saknas något...
Ja... jag tror helt enkelt på att ta det lite försiktigt. Stå nära spegeln så du ser. Kanske ha stöd för armen om du lätt blir skakig. Sedan målar du inte dem längs med utan stätter borsten på och sicksackar lätt längs fransarna. En lite torrare mascara gör det lite lättare.
OM det verkligen inte går utan att kladda så ta lite vanligt papper och för försiktigt in under fransarna innan du målar.
Ja målar först uppe sen nere. Sen tar ja en tops å blöter och torkar under underfransarna om ja "kladdat" där.
Lägg en bommullsrondell under ögonfransarna.
Raven Waves skrev 2008-05-12 19:44:28 följande:
Jag brukar ta bort med fingertopparna längst ut så att de inte ser ut som låååånga spindelben. De får färg och blir lite tjockare, men inte superduper långa.
äsch.... har nästan inga fransar på nedre ändå känns det som...och snuddar hela tiden på huden också! hopplöst!!!