• Hedvigoelvis

Vilka är tecken på att förlossningen är nära?

Vilka är tecken på att förlossningen är nära? Är i V.40 (39+1). Har börjat blivit extremt trött, lättirriterad, magen blir hård ett par gånger per dag. Fått tryckkänsla neråt och smärta i ljumskarna. Sover dåligt ca en timme i sträck. Gråter lättare. Sugen på sött hela tiden (kanske har med sömnbristen att göra?) Har fått ömma bröst och bröstvårtor de senaste dagarna. Väldigt gasig i magen. Någon som känner igen sig? Tacksam för svar

• Svar på tråden Vilka är tecken på att förlossningen är nära?
  • 3dje barnet

Känner samma sak bf 17maj. Har även fått diare. det är bara sitta och vänta och hoppas på att det ska hända nåt. Lycka till.

• Tessie tessie

Är ömma bröstvårtor ett tecken? Jag har också fått det sista 2 dagarna...Kan ju alltid hoppas:)

• Madeleine2

jag har bf den 20 o har rejäla förvärkar o ilningar mellan benen o de känns som bebis ska komma ut när man går..

o ja gråter för ingenting.. de e jobbigt..

så ja hoppas verkligen detta e över snart...

• Athena1979

Jag har BF 17 maj. Känner ilningar och tryck nedåt hela tiden. Känns som om hela underlivet ömmar. Varje kväll jag lägger mig nu så tror jag att jag kommer att vakna av värkar eller vattenavgång några timmar senare, men inget ännu...
    Diarre och gasig mage har jag haft till och från hela andra halvan av graviditeten så det är inget att gå på för min del.
    Är less nu och vill att det ska sätta igång snart :)

• Hedvigoelvis

Hej,
    och tack för alla svar! Skulle vara kul och höra hur det går för er. Jag glömde att jag också svullnat på fötterna, benen och händerna, de senaste två veckorna. Har ni med det?

• Tessie tessie

Jag har svullnat jätte mycket de sista dagarna...antar att det beror mycket på vädret också o att det vart så varmt.
    Min slempropp har släppt nu i bitar under 3 veckor...vet ju att det kan va ett tecken...men känns inte så för min del:)
    Annars har jag mycket förvärkar o konstig i magen. Har trott flera gånger att det vart på g...men inte då.
    Vill att mini ska komma ut NUuu!

• Always Love

Alla dessa symton ni beskriver har jag känt i flera veckor men ingen bebis än.
    Den är busig o vild o trycker verkligen håååårt neråt så ja nästan skriker men det hjälper inte, h*n trivs bra i magen Har sd säkert 30 ggr per dag o hela nätterna.

Svullna fötter, usch de kan man säga, mina är 3ggr så stora o vaderna stenhårda, hur jobbigt som helst när man har svårt o gå.

Kan ju hoppas att det betyder ngt för er iaf med alla känningar

~ Mamma till världens finaste son född -01. Vi väntar på att vår lill* nu! Bf +++++
  • Mumma 80

För en del höjs blodtrycket veckan innan förlossningen. Det har stämt både för mig och för min syster. När sonen skulle födas hade jag haft ett undertryck på 68-70, fyra dagar innan han föddes hade jag ett undertryck på 88! Får se om det blir så den här gången oxå, har BF 17 maj. Ska till BM idag så det blir spännande att se vad värdena säger.

Fick veta förra veckan hos BM att bebisen har fixerat sig och att det är därför jag känner ilningar ner i benen, bebisen trycker mot några nerver. Har dessutom haft molande värk av och till i nedre delen av magen i ca 2 veckor. Igår började jag tro att det hade satt igång eftersom jag fick springa på toa och bajsa flera gånger + att jag hade regelbundna värkar i ca 3 h på kvällen.

• Always Love
    Svar på #8
    Varför kommer inte min bebis ut me alla dessa symtom som jag har
    Fick först högt bt men de blev bättre sen.
    En vecka senare, ja i fredags var de högre igen 145/90 så idag ska jag till östra på koll.
    Har också hört att ett stigande bt kan betyda förlossning men icke för mig *s*
    ~ Mamma till världens finaste son född -01. Vi väntar på att vår lill* nu! Bf +++++
  • Tessie tessie

Det är så irriterande att ha en massa symtom men att ändå inget händer.

• B e l l a D o n n a

att de känns som du skiter på dig då e det dags att röra på sig

• lilabee

Hej alla,
    Jag har BF den 23/5 så jag har nu tio dagar kvar, och jag kan väl inte säga att jag har några symtom, men jag har en fråga. Känner ni att bebisen blir eller har blivit lugnare mot slutet? Här är det i alla fall full rulle, och jag fick för mig att den kanske skulle bli lite lugnare och "samla kraft", den också, innan ansträngningen? (Väldigt hemmasnickrad idé, jag vet!)
    Mvh,
    Lilabee

• B e l l a D o n n a
    lilabee skrev 2008-05-13 08:33:39 följande:
    Hej alla, Jag har BF den 23/5 så jag har nu tio dagar kvar, och jag kan väl inte säga att jag har några symtom, men jag har en fråga. Känner ni att bebisen blir eller har blivit lugnare mot slutet? Här är det i alla fall full rulle, och jag fick för mig att den kanske skulle bli lite lugnare och "samla kraft", den också, innan ansträngningen? (Väldigt hemmasnickrad idé, jag vet!)Mvh, Lilabee
    jag hade inga symtom heller, men wooow sen jävla blev de eld i röven precis jag hann in och födde i 36+1
  • Förälskad
    lilabee skrev 2008-05-13 08:33:39 följande:
    Hej alla, Jag har BF den 23/5 så jag har nu tio dagar kvar, och jag kan väl inte säga att jag har några symtom, men jag har en fråga. Känner ni att bebisen blir eller har blivit lugnare mot slutet? Här är det i alla fall full rulle, och jag fick för mig att den kanske skulle bli lite lugnare och "samla kraft", den också, innan ansträngningen? (Väldigt hemmasnickrad idé, jag vet!)Mvh, Lilabee
    Jag har BF den 21/5. Min flicka rör sig också en hel del, en pigg rackare Skrattande

Har haft som molnande värk i magen ca en vecka, brukar bli värre på nätterna!
  • Tessie tessie

Här har det blivit mycket lugnare de sista veckorna. Har vart värsta karatekid hela graviditeten men nu finns det nog inte så mycket plats att röra sig på längre. Känner mest hur hon bökar omkring. Inga hårda sparkar längre.

• Sandra86

Jag känner av detta jag med, och jag är beräknad till den 9/6..
    Men barnets huvud ´hade gått in i bäckeningången nu och trycker på..jag har väldigt ont i min rygg också..de går liksom ner i benen på mig..känner mig irriterad för ingenting, och blir ledsen och orkar inget göra. Orkar knappt sitta, stå eller ligga..så ont har jag..på kvällarna känner jag riktigt hur ont jag har ner till..!!

• lilabee

Min lill* är fixerad med huvudet neråt, och det kan verkligen göra ont ibland när den pressar på. Jag antar att det är en försmak om vad som komma skall, men jag har ännu inte haft några jättesmärtor, faktiskt.
    Men bebisen är fortfarande rätt vild, som sagt, även om det nog har mindre att göra med när den kan tänkas titta ut.
    Jag ska börja hålla ögonen öppna efter tecken i alla fall, man vill ju inte bli helt tagen på sängen!

• Ängsnyckeln

Beräknad till 16/5 och har en ofixerad bebis därinne...rör sig fortf rätt mkt men jag e på ett rätt dåligt humör, fötterna svullnat massor de senaste dagarna och händerna, dålig i magen och ja allmänt trött på att vara gravid!

• Pärlan81

BF 16 Maj, första barnet.
    Känner igen allting. Var så glad i Måndags morses då slemproppen gick. Men vad jag fattar nu så har det inte så stor betydelse. HAde verkar igår. Inte långa men som snabbast med 7 minuter imellan. Sedan tog det bara slut. Helt coollught. Går runt med ett bälte av mestverk men inga verkar.
    Under hela graviditetet har jag tänkt att inte börja hoppas, utan räkna med att gå över tiden och så hamnar man här ändå. Konstigt.

• Ängsnyckeln
    Svar på #19
    Vet hur det känns, jag tycker redan att jag gått över tiden med minst en vecka ;)
    Pärlan81 skrev 2008-05-13 13:29:05 följande:
    BF 16 Maj, första barnet. Känner igen allting. Var så glad i Måndags morses då slemproppen gick. Men vad jag fattar nu så har det inte så stor betydelse. HAde verkar igår. Inte långa men som snabbast med 7 minuter imellan. Sedan tog det bara slut. Helt coollught. Går runt med ett bälte av mestverk men inga verkar. Under hela graviditetet har jag tänkt att inte börja hoppas, utan räkna med att gå över tiden och så hamnar man här ändå. Konstigt.
Svar på tråden Vilka är tecken på att förlossningen är nära?