Hur mycket söndagsöppet i Helsingfors??
Vi pratar om att åka finlandsfärja till Helsingfors och undrar hur pass öppet det är på en söndag när man vill gå runt och shoppa de timmar man har i land??
Vi pratar om att åka finlandsfärja till Helsingfors och undrar hur pass öppet det är på en söndag när man vill gå runt och shoppa de timmar man har i land??
Väldigt lite är öppet på söndagar
Vår, höst och vinter är söndagarna stängt i alla affärer i Helsingfors. Under julen och sommaren är det söndagsöppet så länge som till kl. 21.
Googla på Helsinfors + turism så kommer du till Helsingfors stads officiella turistsidor och kan läsa på.
Vi var i Helsingfors på en sån kryssning i juli ett år och det var öppet överallt, precis som i Sthlm eller Gbg, dvs öppet mellan 10-16 ungefär. På vissa ställen ännu längre.
Förra året var vi på en sån kryssning med jobbet i september och det var lika öppet då.
Från 1 maj till sista augusti (och i december)är de flesta butiker öppna från kl 12 till 18 och varuhusen från 12 till 21.
Japp från 12-18 är ganska många uppe skulle jag säga,
Ja det stämmer kanske att de öppnade lite senare än jag skrev. Men iaf när vi var där i september var det också öppet, precis överallt. Jag tror inte TS behöver oroa sig för att det inte ska finnas några affärer öppna iallafall
Det låter ju super! Tack för alla svar! Nu ska vi boka!
Trevlig resa