• Sofne

Hur mycket söndagsöppet i Helsingfors??

Vi pratar om att åka finlandsfärja till Helsingfors och undrar hur pass öppet det är på en söndag när man vill gå runt och shoppa de timmar man har i land??

Wilma 16 januari 2006 & Lukas 13 september 2007
  • Svar på tråden Hur mycket söndagsöppet i Helsingfors??
  • ULP

Väldigt lite är öppet på söndagar

• Cinnamon girl

Vår, höst och vinter är söndagarna stängt i alla affärer i Helsingfors. Under julen och sommaren är det söndagsöppet så länge som till kl. 21.

Googla på Helsinfors + turism så kommer du till Helsingfors stads officiella turistsidor och kan läsa på.

• fialisastina

Vi var i Helsingfors på en sån kryssning i juli ett år och det var öppet överallt, precis som i Sthlm eller Gbg, dvs öppet mellan 10-16 ungefär. På vissa ställen ännu längre.

Förra året var vi på en sån kryssning med jobbet i september och det var lika öppet då.

• escorpito

Från 1 maj till sista augusti (och i december)är de flesta butiker öppna från kl 12 till 18 och varuhusen från 12 till 21.

• Kall öl

Japp från 12-18 är ganska många uppe skulle jag säga,

• fialisastina

Ja det stämmer kanske att de öppnade lite senare än jag skrev. Men iaf när vi var där i september var det också öppet, precis överallt. Jag tror inte TS behöver oroa sig för att det inte ska finnas några affärer öppna iallafall

• Sofne

Det låter ju super! Tack för alla svar! Nu ska vi boka!

Wilma 16 januari 2006 & Lukas 13 september 2007
Svar på tråden Hur mycket söndagsöppet i Helsingfors??