• Fru Stjärnfall

Supersura godisar

Jag har blivit galen i supersura godisar och vet precis vad jag vill ha, som jag åt när jag var liten. De heter supersura dragster och det är en bil på påsen. Nu hittade jag såna men de ser inte ut som jag minns dem! Jag kommer ihåg att de var helt runda och platta och nästan lite hårda (men inte så det krunchade när man tuggade). De jag köpte var som bildäck och mjukare. Sura visserligen men inte lika.

Nån som förstår vad jag menar?

• Svar på tråden Supersura godisar
  • miababia

jag vet precis vilka du menar, men de är som sagt var inte lika sura längre Har du testat hallonshots el sura döskallar? fast jag´tycker det är svårt att hitta riktigt surt godis (iallfall där jag bor)

• Fru Stjärnfall

Så de har alltså gjort om dem!? Gud vad dåligt. Men vad bra att jag vet, då slipper jag leta :)

Jag älskar surisar just nu, men har hållt mig tills idag, då jag köpte de här dragster som jag låg och fantiserade om hela kvällen igår. Men de blev lite som en besvikelse.

• chokladmamma

ja, jag vet. Älskade också dem men blev jättbesviken när det inte är samma. Tycker inte dessa alls var lika sura.. snyft!

• chokladmamma

funderar på att köpa de där sura hårda i gult, rosa och grönt med en jätte på påsen. Tror det finns/fanns likadana fast med lakrits. DE kanske håller surhetsmåttet fortfarande?!

• Fru Stjärnfall

Ja, haha! De heter väl Jättesura och Jättesalta!

De sura och sala "patrioter" (tror jag de heter) som säljs styckvis är också helt ok.

• Peppri

Är det sant??? Har de ändrat på Dragster???? Usch och fy! De som var så goda!!

• skånetös78

Ni som vill ha RIKTIGT sura godisar, har ni smakat de som heter "sura fossingar"? De finns i godisaffärer som säljer "billigt" lösgodis, alltså inte Malaco och Haribo och sånt med lite mer kvalitet! Men de här godisarna är verkligen något i hästväg! Jag gillar surt godis och brukar bli besviken på att sånt som utger sig för att vara supersurt egentligen inte smakar ett dugg surt..Men dessa är det suraste jag någonsin ätit och bara tanken på dem får det att vattnas helt i munnen! Så testa dessa!

**Blivande Fru Nordström**
  • chokladmamma

köpte två påsar jättesurt idag, hittade dem på rusta! Men, alltså..de var ju inge sura alls!! Snyft...köpte sura remmar också...och det var andra grejer det ni! Nu sitter jag med öm tunga och gom, plus en halsbränna utan dess like!! Välförtjänt!

• Fru Stjärnfall

chokladmamma: Jag köpte också Jättesura i helgen. Inte alls sura! Jag förstår inte vad som hänt med godiset nuförtiden.

• Cia o krabaten

Jag har köpt dragsters för inte alls så länge sen.
    Ett halvår kasnke. Finns både färgglada och lakrits.

Svar på tråden Supersura godisar