• marina 81

Bra o dåligt med Södertälje??

Hur är det att bo där?? Var där i helgen men man får ju ingen uppfattning om en plats på ett par dar. Ni som bor där, har bott där, vad är bra o dåligt??

• Svar på tråden Bra o dåligt med Södertälje??
  • azofia

Jag har bott där. tycker det är en mysig stad. Det som är bra är väl att det mesta man behöver finns där, det är vackert och lite småstadskänsla.
    Det dåliga är väl att det tar så galet lång tid att åka in till Stockholm city.

• marina 81

vi tyckte också det var mysigt! Såå långt från stockholm är det väl ändå inte?

• ceeh

Bor strax utanför (i nykvarn) I södertälje finns det ett kanon fint centrum. Odck är det stooor skillnad på de olika områdena i södertälje. Många områden är väldigt "stökiga" med mycket inrott och annan skit... BArt hade ni tänkt i så fall?

• marina 81
    ceeh skrev 2008-05-13 11:14:44 följande:
    Bor strax utanför (i nykvarn) I södertälje finns det ett kanon fint centrum. Odck är det stooor skillnad på de olika områdena i södertälje. Många områden är väldigt "stökiga" med mycket inrott och annan skit... BArt hade ni tänkt i så fall?
    jag vet inte..nåt ställe där det inte är för stökigt Vilka är bra o vilka är dåliga då??
  • ceeh

de dyra områdena är de lugna ;) Känner inte till alla områden men vet att de finns några som är sämre.. rekommenderar inte Ronna tex...

• marina 81
    ceeh skrev 2008-05-13 13:26:32 följande:
    de dyra områdena är de lugna ;) Känner inte till alla områden men vet att de finns några som är sämre.. rekommenderar inte Ronna tex...
    Ronna..är det som Geneta ungefär? Vi hade inga problem när vi var där, alla var trevliga mot oss, fråga var vi var ifrån mm, men de enda svenskar vi såg till var några alkisar typ..annars bara syrianer Jag bor gärna blandat men vill inte bo där det finns massa sociala problem med droger o sånt
  • azofia

Jag bodde i Västra blombacka, trivdes bra. Det är ett område med många barnfamiljer och jag upplevde aldrig något stök där.

Svar på tråden Bra o dåligt med Södertälje??