• luckysun

Måste man ha en vagga och en spjälsäng till sin bebis. Hur bör man tänka.

Vi har köpt en Gulliver spjälsäng men nu ärjag lite inne på en vagga.

En vagga sägs ju vara det bästa när bebis är liten men det blir en bra slant att köpa både och.

Hur bör man tänka.

• Svar på tråden Måste man ha en vagga och en spjälsäng till sin bebis. Hur bör man tänka.
  • Pysselgalningen

Köp Vyssanlulltassar till sängen istället. Dom får du användning av under en längre tid än vaggan.

• yuzz

Ja, har du pengar att spendera på både och så varför inte. Men det är ju egentligen onödigt.

• Fru Humla

har aldrig haft vagga och har aldrig funderat på de heller. vi använde vagnen under dagarna när mina var nyfödda och den går ju att vagga.
    en vagga kan man ju bara använda några veckor med lite otur. min yngsta började röra sig redan när hon var 10 veckor så hade jag haft vagga hade vi inte kunnat använda dne from då

Celiine Collection uppdaterad
  • miababia

vi har bara haft en spjälsäng. känner man att man har lust och råd så kan man ju köpa både och och ha tex den ena i sovrummet och den andra i något annat rum eller först ha vaggan och sen byta till spjälsäng.
    nyfiken bara...varför sägs det att vagga är bäst?

• luckysun

Pysselgalningen, var köper man sådana.

Känns som om en spjälsäng är alldeles för stor till en liten nyfödd bebis och det går ju inte att gunga el. vagga den heller.

• Pojkmamma x3

Har aldrig haft vagga till mina. Blir bara jobbigt när man måste byta till spjälsängen, det kan ju hända då att de bara vill sova där de är vana. Har vyssnlulltassar på min spjälsäng.

• Emejli

Vi har en vagga, som gått igenom vi kusiner på min pappas sida, den ska våran bebis ha i början. Men sedan blir det spjälsäng, var det tänkt!

Jag tycker det är så mysigt med vagga, så det var ingen disskution om den saken, och så var jag den senaste som sov i den, så då blir det lite extra roligt :D

• luckysun

miabaia, tydligen gillar bebisar när det är trängt somd et är i livmodern samt när det gungar.

• Pysselgalningen
    luckysun skrev 2008-05-13 12:27:09 följande:
    Pysselgalningen, var köper man sådana. Känns som om en spjälsäng är alldeles för stor till en liten nyfödd bebis och det går ju inte att gunga el. vagga den heller.
    Nejdå den är inte för stor!

Här har du tassarna. Sök bara på "vyssanlull" på google så får du upp en del!

www.barndesign.se/product-vyssanlull.php
Svar på tråden Måste man ha en vagga och en spjälsäng till sin bebis. Hur bör man tänka.