• mariahammarberg

hur undvika skoskav....

...varje gång man tar på sig ett par skor.
    Har nu köpt fina skor jag ska ha på en fest i sommar men kan inte gå i dem. Ingen klack utan en ballerinasko i skinn men jag får stora blåsor av dem

hur göra?

• Svar på tråden hur undvika skoskav....
  • symaskinen

Har du strumpor i? Jag får skav av mina ballerina.Små steps är att rekomendera.

• mariahammarberg

helt lost, vad är steps?
    har bommullsttrumpor i dem nu, men första dagen då blåsorna kom hade jag inte det.

• Carro W

När jag ska gå in skor börjar jag alltid med att använda Compeed, innan jag har fått skavsår. Jag får alltid skavsår av nya skor, förutom gympadojor. På med Compeed och lite tjockare strumpor och gå in dem där hemma. Sen får man "gradvis" vänja foten. Så gör jag iaf.

• Fluffguf

Jag har samma problem, jag har två par skor som jag aldrig kan använda för att det är omöjligt att gå in dem

• mariahammarberg
    Carro W skrev 2008-05-13 12:55:51 följande:
    När jag ska gå in skor börjar jag alltid med att använda Compeed, innan jag har fått skavsår. Jag får alltid skavsår av nya skor, förutom gympadojor. På med Compeed och lite tjockare strumpor och gå in dem där hemma. Sen får man "gradvis" vänja foten. Så gör jag iaf.
    vad är det - skavsårsplåster ell liknande.
    var finns de?
    (OBS JAG BOR PÅ LANDET; finns inte annat än ica här. kan man skicka efter från ex apoteket)
  • Fluffguf

compeed finns på apoteket. Jag använde dem när jag hade fått hemska skavsår förra året.

• mariahammarberg
    Fluffguf skrev 2008-05-13 13:03:14 följande:
    compeed finns på apoteket. Jag använde dem när jag hade fått hemska skavsår förra året.
    tack!
  • Carro W
    mariahammarberg skrev 2008-05-13 13:00:28 följande:
    vad är det - skavsårsplåster ell liknande.var finns de?(OBS JAG BOR PÅ LANDET; finns inte annat än ica här. kan man skicka efter från ex apoteket)
    Compeed är skitbra. De är som en extra hud. Finns i olika varianter.
  • symaskinen

steps är små korta strumpor som inte syns i skor. Det finns som ej syns i ballerina.

compeed är ju också bra, men jag fick skoskav vid sidan av plåstret då, så jag hade dubbla blåsor.

• stinagreta

Om man vet VAR man brukar få skoskav är bästa tipset (tycker jag) att tejpa med Leucoplast-tejp (sån i brunt tyg). Den skyddar utan att bli för tjockt, och man får inte skoskav.

HAR man dick redan fått skoskav är Compeed det bästa. Men som sagt leucoplasten gör att det inte blir skav.

• xxJessikaxx

En fråga, var köper man den där leucoplasten? Får också lätt skavsår...

• ThatsHot

ja gå in skorna hemma först innan du ger dig ut på strappatser, fast glöm inte att fukta dom innan! Alltså de töjs ju av fukt.
    Då menar jag inte att du ska blöta ner hela dojjan utan man kan ta på sig en fuktig strumpa o gå med ett tag, sen kan man gå till skomakarn så de "går ut skon" åt dig med en maskin=)

• xxJessikaxx
    jozelyn skrev 2008-05-14 09:43:18 följande:
    Leucoplasten finns oxå på apoteket
    Tack, då vet jag
  • Rosana

Förutom Compeed och Leucoplast så finns det också gel-inlägg som man kan klistra på häl-insidan av skon. Brukar finnas i skoaffärerna. Jätteskönt och motverkar skav.

Svar på tråden hur undvika skoskav....