• tuvsans mamma

Tips på vad jag ska ta med på knytis

Ska på knytis på fredag. Ska ha med nåt i matväg. Tips mottages tacksamt. Även recept. Det ska gå lätt att göra helst.

• Svar på tråden Tips på vad jag ska ta med på knytis
  • Mamsingen

Någon god efterrätt tycker jag! Kladdkaka!

• Fantastic5ive82

Kyckling spettar med en kall mangodipp till.

Rostad potatissallad.

Till efterätt tycker jag rosa chokaldmousse.

• Shqiptari

Min mamma brukar göra en super smarrig kycklingsallad med dressing till som ALLTID blir succé! Jag har inte receptet i huvudet på dressingen nu, men om du vill ha det kan jag fixa det tills imorgon.

Isbergssallad
    Majs
    Tomat
    Gurka
    Grilladkyckling som du rensar och skär i lagoma bitar.

Sen kan man ju ha i mer vad man tycker skulle pass i, tex. paprika, ananas eller vad man tycker! Men så gör min mamma. Och med dressingen till är det sååå gott! Ska skriva in receptet på den här imorgon.

Eller varför inte pizzabullar? Matmuffins? Någon god paj?
    Finns ju massa gott och ta med!

• yuzz

Pasta sallad med rödlök, soltorkade tomater, feta ost, ruccola och vitlöksmarinerade färska champinjoner stekta i oliv olja.

Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm gott

• yuzz

Tips!

För att inte pastan ska bli "smaklös" kryddar jag den rikligt med italiensk salladskrydda innan jag rör ner dem andra ingredienserna.

• anarkokapitalist

Sprit då blir du poppis =)

• Shqiptari
    yuzz skrev 2008-05-14 01:23:52 följande:
    Tips!För att inte pastan ska bli "smaklös" kryddar jag den rikligt med italiensk salladskrydda innan jag rör ner dem andra ingredienserna.
    Italiensk salladskrydda? Är det sån som är på salladerna man brukar köpa? Den pastan som är "marinerad" eller vad man ska säga men någon örtdressing. Dom är sååå goda!
  • Shqiptari
    anarkokapitalist skrev 2008-05-14 01:35:01 följande:
    Sprit då blir du poppis =)
    Haha! Varför inte?
  • yuzz

shqiptari

Ingen aning, jag testade det bara en gång här hemma o det va super gott o därför har jag fortsatt med det

• tuvsans mamma

Tack för alla tips, tar gärna emot fler innan torsdag då jag måste bestämma mig och handla inför fredag

Svar på tråden Tips på vad jag ska ta med på knytis