• Inka

Hjälp med trotsig 2 åring!!!

Åh, jag skulle också behöva lite tips!! Jag vågar knappt gå in i en affär med min son längre (2½ år) han har tom slängt sönder saker i affären för han inte får äta upp vad han nu är sugen på i affären! Han slåss, gallskriker nyps och rivs och INGET verkar hjälpa. Nu är jag gravid också så mitt tålamod är på noll och ofta vill jag bara skrika och tjuta som honom!! Hans pappa kan knappt tilltala honom utan att få sig en smäll!Säger man till på skarpen slår han igen och åker han in på rummet så skriker han tills han är fysiskt utmattad och vill sen bli tröstad en stund för att sen slå lite till!!
    NÄR går det över....är så slut! Sorry TS att jag inte har några råd och tips till dig!

• Inka

TS
    Jag läste här på fl igår om något som kallas 20-80. Man ska säga ifrån 20% och avleda 80% och jag hade det i bakhuvudet i morse när det kom ett utbrott och det funkade jättebra. Går säkert inte alltid att avleda men värt att tänka på!

• Inka
    cicci85 skrev 2008-05-18 07:23:16 följande:
    Svar på #9Om jag hade det så skulle jag nog ta hjälp, prata med bvc så kan de nog rekommendera var du ska vända dig. Det låter jättejobbigt!de har kanske nån utbildning som den här i din kommun www.kometprogrammet.se/
    Hmm det där var ganska intressant! Ibland känns det verkligen som om man behöver konkreta råd och övningar,man kan bli så låst i sitt tänk när man är stressad
  • Inka

Förresten TS
    Hur är din dotter tex på förskolan? (om hon nu går)
    Min son är oftast (inte jämt...) hellugn på förskolan och även när det är mkt människor runt, det är absolut värst när han är hemma med mig och sin pappa, nästan värre när vi är hemma båda med honom.

Svar på tråden Hjälp med trotsig 2 åring!!!