• Minilott

Finns det någon mer som slutat röka/snusa med hjälp av ingefära?

... Om inte så rekomenderar jag er att pröva det OM DU HAR BESTÄMT DIG att försöka sluta Det är nyttigt, billigt och gott

• Svar på tråden Finns det någon mer som slutat röka/snusa med hjälp av ingefära?
  • Anonym (Nynna)

Ingefära?! Det var något nytt, hur funkar det?

• Knasiga morsan

Ja jag vill gärna också veta hur man bär sig åt!!

Håller på att sluta, har en vän som inte tycker om det och då gör jag det för dennes skull!

• Lolilla
    Minilott skrev 2008-05-14 01:19:45 följande:
    ... Om inte så rekomenderar jag er att pröva det OM DU HAR BESTÄMT DIG att försöka sluta Det är nyttigt, billigt och gott
    Kan du utveckla dig lite tror du?
    *puffar*
  • Lolilla
    Lolilla skrev 2008-06-04 21:18:25 följande:
    Kan du utveckla dig lite tror du?*puffar*
    Googlade lite, eftersom jag är desperat.
    Håller på att sluta nu, så jag tackar för tipset TS.
  • Dagsländan

Min sambo slutade snusa för ett år sedan, först använde han nikotin och tobaksfritt snus och sen började han med ingefära.
    Han köper färsk ingefära som han skalar och tar en liten bit av och tuggar lite på den så den blir mjuk och har den sen under läppen.

• Dagsländan

Min sambo slutade snusa för ett år sedan, först använde han nikotin och tobaksfritt snus och sen började han med ingefära.
    Han köper färsk ingefära som han skalar och tar en liten bit av och tuggar lite på den så den blir mjuk och har den sen under läppen.

• Minilott

Oj! Liv i tråden JAg och min sambo snusar Ingefära... vi prövda färsk men den var så stark och hade en skum smak så vi köper den torkade i "Santa Maria" påse vid kryddorna. Dela med kniv i små bitar. Förvara i en gammal snusdosa tex och snusa när du känner dig rök/snussugen Det är kanonbra!!!! Numer snusar jag det endast då jag festar för jag blir sugen på att röka då..

• Anonym (Nynna)

Ok. Tack för tipset!

• Lolilla
    Minilott skrev 2008-06-04 23:37:18 följande:
    Oj! Liv i tråden JAg och min sambo snusar Ingefära... vi prövda färsk men den var så stark och hade en skum smak så vi köper den torkade i "Santa Maria" påse vid kryddorna. Dela med kniv i små bitar. Förvara i en gammal snusdosa tex och snusa när du känner dig rök/snussugen Det är kanonbra!!!! Numer snusar jag det endast då jag festar för jag blir sugen på att röka då..
    Hade ni rökt/snusat länge när ni slutade. Jag menar, det är ju ett så invant beteende. Nästan som en del av en.
    Bläääää! Är sjukt röksugen
    Och ändå har jag rökt 3 cigg idag
    *klättrar på väggarna*
  • Dagsländan

Min sambo började snusa då han var 14år och är nu 33. Så det är väl ganska länge, men det funkar ju.

• Minilott

Jag började väl röka i typ 8:an eller så... jag höll upp när jag var gravid och ammade barnen men föll dit efteråt på att jag skulle feströka lite... så dumt!!! jag rökte väl ca 10-15 cigg/dag i alla år

Svar på tråden Finns det någon mer som slutat röka/snusa med hjälp av ingefära?