• Gustie

*Jag vill köpa antingen en platt-tång

Jag vill köpa antingen en platt-tång eller en locktång...men vilket ska man välja?
    Är platt-tångens dagar förbi, är det lockigt som gäller nu?

Har någon något tips på en bra tång? Finns det kanske de som kan göra håret både rakt och lockigt?

• Svar på tråden *Jag vill köpa antingen en platt-tång
  • Majblomma12

Min polares syster har köpt en tång som ger skruvlockar! Skithäftigt! Personligen är jag trött på alla plattångsfrisyrer, men det är ju bara EN åsikt...

• Scatcat

Det finns väl plattänger med olika plattor tror jag. Vet i och för sig inte HUR lockigt det blir. Själv är jag superlockig och korkskruvig och använder därför plattång ibland.

• MammasJulia

har köpte en med både i en!!köpte den på onoff

• Jii

Nu är det mer "inne" att ha lockigt hår så jag hade valt en locktång.
    Men jag skulle vilja ha både och eftersom min lugg måste plattas för att inte flyga omkring.

• Sunshine78

O lockigt skulle jag välja! Jättefint!

• micki

locktång skulle jag välja...lockar visar att man har liv i håret (tycker jag)

• 201201232

Lockar!

(Bara lite partisk med självfall..)

• Poena

Om man köper en smal plattång kan man även göra jättefina lockar med den!

Själv kör jag lite med både och. Det är jättesvårt (och jobbigt!) att göra en frisyr helt med skruvlockar och även att få det att hålla. Räkna med att stå uppåt en timme för att locka hela håret! Det gör jag bara vid väldigt speciella tillfällen, oftast flätar jag eller tvinnar håret så blir det lite "utdragna lockar" vilket är det hetaste just nu om man ska gå efter modet. Värmespolar är också smidigt, det ger mkt volym.

Plåttången använder jag för att få bort frisset i överhåret, det är oslagbart för det! Även om man inte vill ha superplatt hår kan det ju vara snyggt att ha blankt och o-frissigt hår så därför kör jag med plattången och glanscreme när jag är ute efter en sån frisyr.

• Gustie

Tack för alla era svar!

MammasJulia:
    Vad var det för en du köpte? Det låter ju perfekt.

Ja, jag inser att det säkert tar lång tid att locka hela håret. Men mitt hår är så trist nu, jag håller på att låta det växa inför bröllopet, och nu bara hänger det. Jag har lite självfall så det är varken rakt eller lockigt.
    Jag får väl prova mig fram...

• tröttis78

jag va och klipte mej idag och det är tydligen lockar som gäller enligt frisören

• ming

Jag som har platt hår hade gärna haft lockigt ibland. Men hade jag valt så hade jag valt en plattång i alla fall, eftersom platt hår blir ju ännu snyggare om det ligger på plats, och inte är format åt nåt speciellt håll (vilket mitt så klart har en tendens att göra).

Svar på tråden *Jag vill köpa antingen en platt-tång