Inlägg från: M och M |Visa alla inlägg
  • M och M

Studsmatta till 3-åring???

Hej!

Vi funderar på att köpa en lite större studsmatta till vår trädgård åt vår 3-åriga kille. Han har provat hos lite större kompisar och tycker det är jätteskoj!

Naturligtvis kommer han bara att få hoppa när under uppsikt och vi kommer att köpa skyddsnät etc.

Tänkte bara höra mig runt lite först om det finns erfarenhet hos andra. Är han för liten? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Studsmatta till 3-åring???
  • M och M

Tack för att du berättade för mig!! Jag tror också det funkar men man är ju en sådan kycklingmamma, i alla fall jag Idag när jag var på dagis så tänkte jag att man kanske skulle köpa en sparkcykel med 2 eller 3 hjul. Har sett på bilder i tidningar att det alltid är hjälm och skydd. På dagis däremot åker de ju aldrig med skydd.

Här kommer alltså nästa fråga: hur gör ni andra när ni har sparkcykel hemma??

• M och M

Hej igen och tack för alla nya svar!

Kommer nog i alla fall att införskaffa studsmattan, MEN han kommer bara att få hoppa ensam och jag tror också att det är viktigt att det inte blir för långa stunder och ofta varje dag. Detta för att jag tror att skaderisken ökar en hel del om och när man blir trött. Sedan är det bara att hålla tummarna för att inget händer...

Svar på tråden Studsmatta till 3-åring???